וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעה חולה במגזר הבדואי": גבר נעצר כי סירב להעיד נגד הנאשם שירה בו

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 8:20

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שהחליט על מעצרו, קבע כי אי התייצבות של עדי תביעה היא "רעה חולה במגזר הבדואי". בית המשפט העליון הפך את ההחלטה, ומתח ביקורת: "אין רלוונטיות להשתייכותו המגזרית"

בווידאו: קרב יריות ליד רהט בשנה שעברה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המשטרה עצרה תושב הפזורה הבדואית שנורה בתחילת השנה שעברה על-ידי שני אחים תושבי תל שבע, משום שסירב להתייצב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ולהעיד נגדם. אולם בית המשפט העליון, שדן בעתירת הגבר שנעצר, מתח ביקורת על ההחלטה ושחרר אותו בתנאים מגבילים.

מכתב האישום עולה כי בתחילת השנה שעברה, התפתח ויכוח בין האחים לבין הגבר, שעבד בסניף הדואר בתל-שבע. האחים חיכו שיצא מהסניף, ואחד מהם כיוון נשק לעבר רגליו, ירה בו ארבע פעמים ופצע אותו. מאז, סירב להגיע להעיד במשפט שמתנהל נגדם. בהחלטתו על המעצר, קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע אליהו ביתן, כי אי התייצבות של עדי תביעה בהליכים פליליים היא "רעה חולה הרווחת מאוד בקרב בני המגזר הבדואי".

הזירה בתל שבע - צעיר בן 25 נורה למוות בקטטה שפרצה ביישוב. שי מכלוף
תל-שבע, ארכיון/שי מכלוף

לאחר ההחלטה על מעצרו, עתר הגבר לבית המשפט העליון, תוך שהתחייב להתייצב ולהעיד. שופטת העליון רות רונן, שדנה בעתירה, ביקרה את החלטת המחוזי ושחררה אותו בתנאי ערבות. בהחלטתה, כתבה השופטת רונן כי "היה מקום לנקוט בסעד של צו הבאה כדי להבטיח את התייצבותו". אולם לדבריה, "אין רלוונטיות בהקשר זה להשתייכותו המגזרית של העורר, ומוטב היה לא להתייחס לעניין זה".

עו"ד מוטי יוסף המייצג את העותר, מסר: "כעורך דין וכאדם אני סבור שאין מקום לשום אמירה גזענית בפרט ובכלל והדברים מתחדדים ביתר שאת כאשר מדובר בשופט מחוזי שכל אמירה שלו צריכה להיות מדודה, ראויה ובלי שום גוון וניחוח גזעני. הדברים זוכים אף להתייחסות בית משפט העליון וכל שנותר לי זה להצר על ההתנהלות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully