וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מבקר המדינה: הזנחה של שנים בניהול מידע ביטחוני בשב"ס

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 16:36

המבקר אנגלמן קובע בדוח שלו כי ישנם פערים וליקויים משמעותיים בניהול המידע ואבטחתו במערכות המחשוב של שירות בתי הסוהר. עוד נמצא כי במבדקי חדירה שבוצעו עלו פערים משמעותיים בניגוד לפרקטיקה המחייבת גופים מקבילים בתחומי הגנת הסייבר

בווידאו: מבקר המדינה מפרסם את דוח הסייבר: "עלו פרצות של ממש בביקורת הגבולות בנתב"ג"/משרד מבר המדינה

הזנחה רבת שנים - כך קובע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדוח שמתפרסם הבוקר (רביעי) בנוגע לטכנולוגיות דיגיטליות ואבטחת המידע והסייבר בשירות בתי הסוהר. המבקר מצא פערים משמעותיים בניהולו של מידע ביטחוני מסווג ואבטחתו במערכות המחשוב של שב"ס. כמו כן, תחומי האחריות והסמכות של שב"ס ושל הרגולטורים בתחום אבטחת המידע המסווג והסייבר אינם מיושמים.

המבקר וצוותו מצאו פערים עמוקים וליקויים משמעותיים של מערך ביטחוני רגיש כמו שב"ס ולדבריו יש סיכון של ממש. לפי הדוח, במהלך שמונה השנים מאז כישלון פרויקט קידמה שהיה פרויקט תקשוב ארגוני שכשל והושקעו בו 144 מיליון שקלים, לא נציבות השב"ס ולא המשרד לביטחון פנים לא ביצעו תחקור בנושא נסיבות הכישלון ולא הפיקו לקחים.

בנוסף, השב"ס החל ביישום תר"ש קברניט בשנת 2021 ללא אישור התקציב בסכום של כחצי מיליארד שקל וללא אישור המשרד והשר הממונה. עוד עולה מהדוח כי במבדקי חדירה שבוצעו עלו פערים משמעותיים העומדים בניגוד לפרקטיקה המחייבת בגופים מקבילים בתחומי הגנת הסייבר.

הביקורת חושפת מציאות רבת שנים, שבהן לא הייתה משילות טכנולוגית וקיימת אי ודאות תקציבית מהותית בנוגע למימוש המענה המתוכנן למכלול הפערים הטכנולוגיים והאבטחתיים.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הביקורת המקיפה והעניינית. כפי שמצביע המבקר, כבר בחודש מאי 2021, ביצע שב"ס עבודת עומק למיפוי הפערים הטכנולוגיים שנמצאים בארגון ובנה תכנית אופרטיבית לצמצומם, במסגרת תר"ש 'קברניט'. שב"ס משקיע מאמצים רבים להשלמת הפערים שמופו, הן ברמה המבצעית והן ברמה הניהולית ובשנתיים החולפות הושלמו, בזמן שיא, יותר מ-80 פרויקטים, ביניהם: השקת פיילוט בית סוהר חכם, סריקת תיקי אסיר, יומנים ממוחשבים, ספירות אסירים דיגיטליות, רפואה היברידית ועוד. עם כניסתה לתפקיד, הציבה הנציבה פרי כיעד מרכזי את הקפיצה הטכנולוגית של הארגון על מנת לעמוד בחזית הטכנולוגיה, בדומה לארגוני כליאה מובילים בעולם, ולסגור פערים של שנים רבות שהנושא לא היה בראש סדר העדיפות הארגוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully