וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד קריב קורא לאיחוד העבודה עם מרצ, יקדם את המהלך "כבר עכשיו"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 19:25

לדברי קריב, איחוד הכוחות בשמאל הציוני הוא "צו השעה, לא חיבור טכני רגע לפני הבחירות או תגובה לשורת סקרים". מאז הבחירות מפלגת העבדה אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים. קריב עדכן את מיכאלי ואת שאר חברי הסיעה בכוונתו לקדם את המהלך

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. ללא קרדיט/ללא

ברקע הקריסה של מפלגת העבודה בסקרים, ח"כ גלעד קריב קרא היום (שני) לאיחוד של מפלגת העבודה, מרצ וכוחות נוספים בשמאל הציוני והודיע כי הוא מתכוון לקדם את האיחוד כבר עכשיו בשבועות ובחודשים הקרובים במוסדות מפלגת העבודה. בבחירות האחרונות יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי סירבה להצעות להתאחד עם מרצ, שלא עברה בסופו של דבר את אחוז החסימה, אך מאז הבחירות מפלגת העבודה באופן עקבי אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים.

קריב פירט את חזונו בפוסט בפייסבוק וכתב: "איחוד הכוחות בשמאל הציוני - מפלגת העבודה, מרצ וכוחות נוספים וחדשים - זה צו השעה! לא חיבור טכני רגע לפני הבחירות, או תגובה לשורת סקרים, אלא איחוד ערכי ומהותי, על היסודות הערכיים של תנועת העבודה ועל בסיס התשתיות הפוליטיות שלה. איחוד שיעניק משמעות עדכנית לתפקיד של השמאל הציוני במערכת הפוליטית בישראל".

גלעד קריב, דיון ועדת חוקה, 26 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
חבר הכנסת גלעד קריב, 26 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי קריב, "הבחירות הבאות לא תתקיימנה מחר, אבל זו בדיוק הסיבה מדוע צריך להיערך אליהן מהיום. אם לא נעשה זאת - לא נוכל לבוא לבוחרים בדקה התשעים, ולשכנע אותם שיש לנו את היכולת להיות גורם משמעותי ומשפיע בזירה הפוליטית".

קריב אמר עוד כי "את מלאכת הבניה של הבית הפוליטי המשותף צריך להתחיל כבר עכשיו. עלינו ליזום את המהלכים הנדרשים לבניית מוסדות משותפים, לפעול לצירוף כוחות נוספים מקרב החברה האזרחית, התנועה הסביבתית, קהילות ההתחדשות היהודית, ההתארגנויות המוניציפליות, וארגוני העובדים, ובעיקר - לחבר אלינו עשרות אלפי חברים וחברות חדשים מכל רחבי הארץ ולהחזיר אלינו מאות אלפי תומכים שנדדו למפלגות המרכז".

לדברי קריב, יש לפעול יחד, "מהיום, בזירה הציבורית והפוליטית. לגבש סדר יום משותף ולהיאבק יחד נגד המהלכים המסוכנים של ממשלת הקנאים שהקים נתניהו. עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, הייתי רוצה לראות את חדר הסיעה שלנו מלא מפה לפה בחברי רשימת העבודה, אלו שבכנסת ואלו שלא, חברי הכנסת לשעבר של מרצ ושותפים נוספים. עלינו ליזום יחד חוקים ומהלכים ציבוריים, לקדם הצעות לסדר, להפעיל יחד שדולות פרלמנטריות, לקיים מפגשים עם מגוון קהלים בכל רחבי הארץ, ובראש וראשונה - להמשיך ולהתגייס במלוא הכוח לטובת המחאה שברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully