וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת תחנות גיוס ומבחנים מקוונים: המהפכה בצה"ל עבור המתגייסים מהפריפריה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 15:03

אגף כוח אדם בצה"ל החל לקדם שינויים בתהליכי המיון והקליטה של מתגייסים חדשים מהפריפריה. במסגרת השינויים, יוקמו תחנות גיוס באילת ובמצודת יואב, יתוגבר מוקד הישרות של יחידת מיטב ויישלח זימון אוטומטי למיונים לאגף המודיעין לבוגרי חמש יחידות מחשב

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל

אגף כוח אדם בצה"ל, בפיקוד האלוף יניב עשור, פתחה במהפכה שתשנה עבור המתגייסים תושבי הפריפריה, את תהליך המיון והגיוס לצבא. בין הרפורמות שמקדם האלוף עשור - הקמת תחנות גיוס נוספות ברחבי הארץ, תגבור מוקד השירות במיטב, ייעול וקיצור תהליך המיון בצו הראשון ומבחנים מקוונים לאגף המודיעין.

במסגרת השינויים, באכ"א פועלים לייעל את יום הגיוס ולקצר את לוחות הזמנים עבור המתגייסים שגרים ביישובים רחוקים. בין היתר, הוחלט על פתיחת תחנות גיוס חדשות ברחבי הארץ - באילת עבור תושבי הערבה ובמצודת יואב עבור תושבי אשקלון. כמו כן, הוחלט על פתיחת לשכת גיוס בבסיס מחווה אלון שתתן מענה למתגייסים מכרמיאל ובני העדה הדרוזית בצפון, שעד כה נאלצו לנסוע ללשכה בטבריה.

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
יישלח זימון אוטומטי למיונים לאגף המודיעין לבוגרי חמש יחידות מחשב, ארכיון/ראובן קסטרו

גם בתהליכי המיון לאגף המודיעין, קידם האלוף עשור כמה שינויים שיטיבו עם המועמדים מהפריפריה. בין היתר, יישלח זימון אוטומטי למיונים לאגף המודיעין לבוגרי חמש יחידות מחשב. כמו כן, בהמשך לפעילות אכ"א בפריפריה, עולה כי 90% מהמיונים לאגף המודיעין ויחידת 8200 הם מקוונים ואינם מאלצים את המתגייסים להגיע למרכז הארץ בשעות מוקדמות.

בנוסף לכך, מוקד יחידת מיטב, בפיקודו של אל"מ אלון מצליח, עבר תהליכי ייעול ושיפור והפך לאחד מארבעת המוקדים היעילים ביותר במשק הישראלי, במסגרת תחרות שמנהל המרכז הישראלי לניהול. בין היתר, זמן ההמתנה של 70% מהפונים למענה במוקד נע סביב 11 שניות. גם אפליקציית מיטב תעבור שדרוג ותשקף למתגייסים את סטטוס תהליך המיון שלהם בזמן אמת. כמו כן, הוחלט על תגבור המוקד באחים ואחיות במטרה לייעל את הטיפול בטפסים הרפואיים שנדרשים טרם הגיוס.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום  בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה. 26 במרץ 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ בחודש מרץ האחרון. ארכיון/דובר צה"ל

אל"מ מצליח החליט גם על מתן מועדי ב' וג' למבחני יום המא"ה, על מנת לאפשר למתגייסים לשפר את ציוניהם בתחומים השונים - ללא בירוקרטיה כלל, ומבחן חוזר אוטומטי עבור המתגייסים שיקבלו דפ"ר נמוך מ-50. כמו כן, הושקו אפקליציות לתרגול לקראת מבחנים אלו. יתרה מזאת, בצה"ל יושק שירות נוסף בתוך אפליקציית מתגייסים שיאפשר למועמדים לצלם את עצמם ולעדכן טרם הגיוס את מידות המדים שלהם.

בצה"ל החליטו בנוסף, לא למנוע מיונים ממתגייסים שנמצאים בתהליכי בירור מול קציני בריאות הנפש, זרת על רקע העלייה בחברה המערבית בשימוש בציפרלקס ובמפגשים עם שירות פסיכולוגי. בהתאם לכך, הוחלט להקים מרפאת בריאות נפש שמקבלת החלטות על בסיס מסמכים וחוות דעת של הרופאים האזרחיים.

גם במיונים ליחידות מיוחדות ולסיירות הוחלט לבצע מספר שינויים. מפקד מיטב החליט לעכב את שעת ההתחלה של כל הגיבושים ליחידות המיוחדות שאורכים יותר מיממה, לשעה 11:00 בבוקר, על מנת להקל על בני הנוער מהפריפריה. כמו כן, בגיבושים חד-יומיים, המועמדים יהיו ראשים ללון לילה אחד בבית החייל בקרבת מקום כדי להגיע רעננים ליום הגיבוש. זאת למעט היחידה לרפואה של חיל האוויר, שמבצעת את המבדקים עבור קורס הטיס, שטרם אישרה גמישות בלוחות הזמנים עבור המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully