וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוגגים מחלת נפש": איומים בפגיעה במשתתפים במצעד הגאווה בירושלים

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 14:17

במייל שנשלח מטעם אלמוני לארגון "הבית הפתוח" הפועל לזכויות קהילת הלהט"ב, טען השולח כי הוא מקווה שישי שליסל, שרצח בדקירות סכין את שירה בנקי בת ה-15 במצעד שהתקיים לפני 8 שנים, "יהיה שם לגמור את העבודה שהתחיל". מהארגון נמסר כי השולח מוכר למערכת ואיים גם בעבר

בווידאו: אלפים משתתפים במצעד הגאווה בירושלים/צילום: יותם רונן

איומים לפגיעה במשתתפי מצעד הגאווה בירושלים התקבלו לאחר שאלמוני השיב למייל שנשלח מטעם ארגון "הבית הפתוח" לגאווה וסובלנות בעיר - וייחל לפגיעה בצועדים.

"מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל", כתב, תוך שהוא מאזכר את שליסל, שרצח בדקירות סכין את הנערה שירה בנקי בת ה-15 במצעד שהתקיים לפני שמונה שנים. "גועל נפש, איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת", הוסיף. בבית הפתוח ציינו כי מדובר באדם ששלח בשנים האחרונות איומים נוספים ודברי נאצה.

"דבר לא יערער את ביטחוננו ואת זכות קיומנו, הצועדים והצועדות יצעדו בראש מורם וללא מורא", הגיב לתקרית אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח. "אני קורא למשטרה להגיע לאותו אדם ולהתייחס לכל איום קטן כגדול, כדי להבטיח את בטחונם של הצועדים והצועדות ולהבטיח את קיומו הבטוח של המצעד", נמסר מטעמו.

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל"/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, נשלחה בקשה להגשת תלונה במשטרה על איומים לפגיעה במשתתפי המצעד.

לאור הנסיבות, בשנים האחרונות נחשב המצעד נחשב לאחד האירועים עם רמת האבטחה הכבדה ביותר שהמשטרה נערכת אליהם. ביום המצעד, ייסגרו לתנועת כלי רכב צירים ורחובות ברחבי העיר. מדובר בשנה ה-21 למצעד, שייערך ב-1 ביוני, וייפתח את אירועי חודש הגאווה הארציים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully