וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מנשיאת פרו להתפטר: "חשד לביצוע טבח במפגינים"

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 10:22

הוועדה הבין-אמריקנית לזכויות אדם אמרה כי כוחות הביטחון במדינה ביצעו הפרות חמורות במהלך הפגנות נגד הממשלה. יותר מ-60 בני אדם נהרגו בעימותים עם שוטרים וחיילים במהומות שפרצו לאחר הדחתו של הנשיא פדרו קסטילו. "מקרי המוות עלולים להוות הוצאות להורג ללא משפט"

נשיא פרו פדרו קסטיו פיזר את הקונגרס והורה על מצב חירום במדינה. 7 בדצמבר 2022/רויטרס

הוועדה הבין-אמריקנית לזכויות אדם פרסמה אמש (רביעי) דו"ח, שלפיו כוחות הביטחון בפרו ביצעו הפרות של זכויות אדם במהלך הפגנות נגד הממשלה בחודשים דצמבר-ינואר האחרונים. יותר מ-60 בני אדם נהרגו בעימותים עם שוטרים וחיילים במהומות שפרצו בעקבות הדחתו של הנשיא פדרו קסטיו. "היו מקרים חמורים של שימוש בכוח מופרז", סיכמה הוועדה בדוח שציינה כי ייתכן שניתן להגדיר זאת כטבח.

הנשיאה דינה בולוארטה, שהחליפה את קסטיו, דחתה אמש את הטענות. "אנחנו דוחים את הממצאים של רציחות ללא משפט לכאורה ואת תיאור העימותים כ'טבח''", אמרה. הוועדה טענה כי מדובר בהמון בני אדם שנהרגו ונפצעו מירי, בעיקר באזורי האנדים של איאקוצ'ו, ששם דרשו המפגינים את התפטרותה של בולוארטה.

שחקני נבחרת פרו בעימות עם המשטרה בספרד. מתוך טוויטר, צילום מסך
יותר מ-60 בני אדם נהרגו בעימותים עם שוטרים וחיילים במהומות/צילום מסך, מתוך טוויטר

"היו הפרות חמורות של זכויות אדם שחייבות להיחקר בגילוי נאות ובגישה אתנו-גזעית", אמרה מרגרט מאי מקאוליי, ראש גוף זכויות האדם של ארגון מדינות אמריקה, שבסיסו בוושינגטון. "מקרי המוות עלולים להוות הוצאות להורג ללא משפט".

הוועדה ביקרה בפרו בינואר ונפגשה עם קרובי משפחה של קורבנות, פקידי ממשל ונציגי החברה האזרחית. דו"ח הוועדה מגיע בעקבות פרסום של הארגון Human Rights Watch, שהסיק כי כוחות הביטחון של פרו אחראים למקרי מוות במחאה.

בינואר פתחה התובעת הכללית של פרו בחקירה נגד בולוארטה, יחד עם שלושה משריה, באשמת רצח עם, רצח ופציעות חמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully