וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס דמוקרטים לנתניהו: המהפכה המשפטית מקשה עלינו להגן על ישראל בארה"ב

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 23:09

משלחת בראשות מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני שנפגשה עם ראש הממשלה נתניהו לפני כשבועיים הדגישו בפניו שמהלכי הממשלה להחלשת מערכת המשפט יצרו הרבה מאוד "רעש" שלילי לגבי ישראל בארה"ב. חברי הקונגרס אמרו לנתניהו: "תעזור לנו לעזור לך"

בוידאו: לפיד תקף את נתניהו מול יו"ר בית הנבחרים: "נעשה הכול כדי שישראל תישאר דמוקרטיה"/ערוץ הכנסת

במהלך פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים לפני כשבועיים הדגישו מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני האקים ג'פריס וחברי קונגרס דמוקרטים נוספים כי תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט מקשה עליהם להגן על ישראל בארה"ב, כך לפי שני מקורות שהשתתפו בפגישה.

למה זה חשוב:

  • המסר שהעבירו ג'פריס ושאר חברי הקונגרס לנתניהו מראה כי למרות שראש הממשלה השעה את קידום החקיקה בעניין מערכת המשפט, רבים במפלגה הדמוקרטית עדיין חוששים כי התהליך יחודש במידה ולא יושג הסכם במו"מ שמתקיים בבית הנשיא.

מאחורי הקלעים:

ג'פריס וכמה חברי קונגרס דמוקרטים נוספים שביקרו בישראל בין ה-22 ל-24 באפריל אמרו לנתניהו כי מהלכי הממשלה בנוגע למערכת המשפט יצרו הרבה מאוד "רעש" שלילי לגבי ישראל בארה"ב בקרב הבוחרים שלהם, כך לפי מקור שהשתתף בפגישה.
חברי הקונגרס טענו מול נתניהו כי הנסיבות הנוכחיות מקשות מאוד על הגנת ישראל, ותיווכו את הטענה תחת המסר: "תעזור לנו לעזור לך", כך לפי מקור שהשתתף בפגישה.
אחד מחברי הקונגרס שהשתתפו בפגישה אישר כי הדברים אכן נאמרו. "אני יכול לאשר שזה המסר שהועבר לנתניהו מהמשלחת, ובמיוחד מכל אחד מחברי הקונגרס היהודים שהשתתפו בפגישה", ציין.
חבר הקונגרס, שביקש לשמור על עילום שם, ציין כי במקביל לדברים העבירו חברי המשלחת לנתניהו מסר חיובי וידידותי לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל, וכן לגבי מחויבותם ליחסים הייחודיים בין ישראל לארה"ב.
נתניהו אמר לחברי המשלחת כי הוא מוכן לפשרות בנוגע לתכנית הממשלה בעניין מערכת המשפט, וציין כי כבר הסכים לוותר על חקיקת פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, כך לפי מקור שהשתתף בפגישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בנימין נתניהו בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"תעזור לנו לעזור לך". נתניהו/ראובן קסטרו

מה הם אומרים:

  • מלשכת ראש הממשלה ומלשכתו של ג'פריס לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully