וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה למדו את הלכי הרוח בישראל - וצדקו

מג'די חלבי

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:20

הג'יהאד האיסלאמי וחמאס מנתחים את המצב בישראל ויודעים שבירושלים לא ייצאו מהכלים בתגובה תקיפה בעזה. לא במקרה בחמאס בחרו לא להתערב. אז כשרואים ירי של 100 טילים לעוטף - מובן למה חשבו בעזה שהתגובה תהיה מינורית. דעה

רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בזיקים, 3 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הג'יהאד האיסלאמי וחמאס ושאר אויבי ישראל למדו היטב את הלכי הרוח בישראל וגם את ההתנהגות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובנוסף לזה כל עניין המחלוקת הפנימית בישראל סביב המהפכה/רפורמה משפטית נותן את אותותיו בקרב אותם גורמים שרואים את סוף מדינת היהודים החזקה והמפחידה ומצפים להתפוררות החברה ולמוסדות השלטון אחד אחרי השני.

המחלוקת לא רק קורעת את החברה הישראלית אלא גם נתפסת כהזדמנות פז אצל הפלגים הפלסטיניים ואצל זרועות איראן באזור כדי לכרסם עוד ועוד ביכולת ההרתעה הישראלית ולגבות ממנה מחירים כבדים וגם לחייבה לנהוג כך או אחרת בזכות חישוב המהלכים שלהם בצורה מושכלת הנשענת על מצב האומה במדינת היהודים.

אם נתבונן במה שקורה לאחרונה, אנו עדים לתחכום בהתנהגות חמאס שירתה טילים לעבר ישראל מדרום לבנון הנשלט על ידי חיזבאללה ובכך גרמה לישראל להיכנס לדילמה בנוגע לתגובה. גם ירי הטילים מדרום סוריה היוותה דילמה ישראלית את מי לתקוף.

גם בימים האחרונים הג'יהאד האיסלאמי ירו כמאה טילים לעבר ישראל וכיוונו רק לעוטף עזה ולעיר שדרות. יישובים אלה ואזור זה נחשב למעוז של מפלגת הליכוד ומפלגות הימין. בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס חשבו שהתגובה הישראלית תהיה מינורית - וצדקו.

הם מעלים ניתוחים משלהם למצב בתוך ישראל ובין היתר הם מודעים כי אזור עוטף עזה והדרום הוא מעוז ימני וישראל לא תצא מהכלים בתגובה כי תושבים אלה יצביעו ליכוד ביום הבוחר.

תקיפת חיל האוויר נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, 23 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
תקיפת חיל אוויר בעזה/רויטרס, רויטרס

לא במקרה בחמאס בחרו לא להתערב מעבר לדיבורים ולא ירו טילים לעבר תל אביב וראשון לציון או ירושלים. הם יודעים כי זה יגרום לממשלה להורות על מכה קשה שתעכב ותהרוס תוכניות חמאס להצטייד בטילים מדוייקים יותר ושאר מערכות תצפית והתראה והמשך בניית המנהרות.

אנו עדים לכרסום ביכולת ההרתעה הישראלית, לא כי הצבא חלש אלא כי לממשלה יש שיקולים אחרים, שיקולים הקשורים למחלוקת הפנימית והקרע בחברה בנוסף לחוסר הניסיון של שרי הקבינט וגם דאגתו הגוברת של ראש הממשלה מעימות רחב היקף שבספק אם יוכל לעמוד בלחץ אם זה יגיע, וזאת בגלל הנתק עם ארצות הברית והמחלוקת הקשה איתה וגם התרחקות מדינות ערב מישראל הימנית קיצונית כפי שמכנים אותה במצריים וירדן.

מג'די חלבי הוא נציג אתר אילאף הסעודי בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully