וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון כפרס

1.1.2001 / 18:49

שלושים וחמישה יום לבחירות. כל הערכות המומחים סוגרות עניין. יו"ר הרשות הפלסטינית יענה בשלילה לנשיא ארה"ב. פירושו של דבר - מלחמה.


ההתנקשות הפלסטינית במשפחת כהנא ותגובות הציבור לאירועים האחרונים, חשפו מציאות חדשה: לראשונה מאז תחילת שנות ה- 80 זוכה הימין הקיצוני לעדנה. להבנה. להנהוני הסכמה. הימין של החולצות הצהובות, של טירן פולק, של ברוך מרזל, של נועם פדרמן, כולם ממבקשי נפשו של יצחק רבין ז"ל, כולם תלמידים של כהנא האב. הציבור שוב אינו דוחה אותם. אפשר ואין מסכימים לדרכם, אפשר ואם יקצינו את תגובתם, ויחלו במעשי נקם, תתהפך הקערה. אבל נכון לרגעים אלו הציבור הישראלי תומך, אוהד, ובעיקר מבקש לאסוף אל חיקו את מתנחלי יהודה ושומרון, כולל כולם, גם את אנשי תפוח.


למרות הסחף הדרמטי בדעת הקהל, יותר ויותר ימינה, שוחה מועמד הימין לראשות הממשלה נגד הזרם, ומנסה להטיל עוגן בלב המרכז הפוליטי. הניסיונות של שרון מגושמים, כמעט נלעגים, אבל הסיבה ברורה. אנשי המרכז הפוליטי הכתירו בשנים האחרונות את ראשי הממשלה, ונדמה שאם עדיין יש בנמצא "מרכז" הוא יכריע את הכף גם הפעם. אם נשאר "מרכז". כלומר, אפשר ואירועי שלושת החודשים האחרונים העיפו את בוחרי האמצע לקצוות. רובם לימין, מיעוטם לשמאל או לפתק לבן.
אבל שרון רוצה כיבוש בטוח. הוא סוגר צירים, אוגף, בונה מחסומים, כל כולם פזילה לעבר המרכז- שמאלה. היקף המתלבטים היום מוערך בכ-20 עד 25 אחוז מן המצביעים, מאגר כמעט חסר תקדים. תנועה עדרית של אלו לכיוונו של ברק, משום מה, הכל עשוי עוד לקרות, עלולה לסכן את נצחונו של שרון.


כל תזוזה של שרון מן הפרופיל המקובל שלו צורמת ונתפסת בלתי אמינה. שרון הוא שרון. הוא כבר לא ילד, הוא הראשון שהודיע על הצורך בחיסולם של בכירי הרשות הפלסטינית. איחולי הברכה ששלח השבוע לערפאת לרגל החג, תוך כדי אירועים אלימים, אגב, הינם דוגמה טובה למהלך בחירות צורם, לא אמין, ובעיקר נלעג. משהו מן הטעם הזה נלווה לכל תחילתו של קמפיין שרון. "רק שרון יביא שלום" למשל. בחייאת זומזום. שלום? הערך "שלום" לוקה היום אנושות בדעת הקהל. הבוחר רוצה ביטחון, קודם ולפני הכל, בכל מחיר, ביטחון, לא "שלום". השלום נתפס כהזיה. כאוונגרד מסוכן. עד היום לא הניב את המחיר המצופה ממנו.


לרגע היה נדמה לי שקמפיין שרון חוזר על שגיאתו הקריטית של קמפיין פרס ב-96'. חזות מכובדת של מועמד, חיזור חנפני, ואדישות מעושה למתמודד השני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully