וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר הרשע מתהדק: נשיא איראן נחת בסוריה לראשונה זה 12 שנה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:06

הנשיא איברהים ראיסי הגיע לביקור בן יומיים בדמשק לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011. "מערכת היחסים יציבה", אמר אסד לראיסי שהשיב לו: "השגתם ניצחון למרות הסנקציות". קודם לכן השתלטה איראן על מכלית נפט במצר הורמוז

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

נשיא איראן איברהים ראיסי נחת הבוקר (רביעי) בדמשק, בירת סוריה, לביקור בן יומיים בהזמנתו של הנשיא בשאר אסד. מדובר בביקור ראשון של נשיא איראן במדינה מאז 2011, שנת פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. הביקור האחרון של נשיא איראני במדינה היה של מחמוד אחמדינג'אד ב-2010. אסד עצמו ביקר בטהראן פעמיים מאז פרוץ המלחמה, כשהביקור האחרון היה במאי אשתקד.

בין היתר ייפגש ראיסי עם אסד ויקיים פגישות בנושאים כלכליים ונושאי סחר. מדובר בעוד צעד במסגרת הידוק היחסים בין איראן לסוריה וברקע ההתבססות האיראנית בסוריה והצעדים הישראליים לסיכול אותה התבססות. בריאיון לרשת "אל-מיאדין" אתמול תיאר ראיסי את היחסים בין סוריה לאיראן כיחסים "אסטרטגיים ועמוקים".

העיתון הסורי אל-וטן, המקורב לממשלה, דיווח כי ביקורו של ראיסי יימשך יומיים ויעסקו בו בשורה של הסכמים, בעיקר בנושאי שיתוף פעולה כלכלי.

נשיא איראן אבראהים ראיסי נחת בדמשק, סוריה, 3 במאי 2023. רויטרס
נשיא איראן ראיסי לאחר נחיתתו/רויטרס
נשיא איראן אבראהים ראיסי נחת בדמשק, סוריה, 3 במאי 2023. רויטרס
ראיסי יורד מהמטוס, הבוקר/רויטרס

הנשיא אסד אמר בפגישה: "יחסי סוריה-איראן עשירים בתוכן, בחוויות ובניסיון ובחזון שהם גיבשו. כמו כן, הם היו כך גם בתקופות קשות. זו מערכת יחסים יציבה וקבועה למרות הסערות הפוליטיות והביטחוניות שהיכו באזור המזרח התיכון".

אחריו דיבר ראיסי שאמר: "הממשלה והעם הסורי עברו קשיים רבים. היום אנחנו יכולים לומר שעברתם וחציתם את כל הבעיות והשגתם ניצחון למרות האיומים והסנקציות שהופעלו עליכם".


בתקופה האחרונה בוצעו תקיפות רבות, על פי פרסומים זרים, של ישראל בסוריה נגד מטרות איראניות. בתחילת השבוע בוצעה תקיפה באזור חומס, כשההערכה היא שהתקיפה הייתה של שיירת משאיות עם נשק, אותן ניסו האיראנים וחיזבאללה להעביר מסוריה ללבנון במסגרת תהליך ההתעצמות של הארגון השיעי בלבנון. מאז בוצעה תקיפה נוספת שיוחסה לישראל.

התקיפה המיוחסת לישראל נתפסת כמענה אגרסיבי למדיניות של נסראללה. מדובר בתקיפה ראשונה מאז נאומו של נסראללה בו טען כי יש לשנות את המשוואה ולהגיב על תקיפות ישראל בסוריה ומעורבות הארגון בזירות אחרות. התקיפות התבצעו פחות מ-12 שעות אחרי הפרסום על ביקורו של שר החוץ האיראני בכפר שיעי לא הרחק מגבול לבנון בו הניח זר פרחים על האנדרטה לזכרו של מפקד כוח קודס בעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי האמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully