וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד, האזנות ומדובבים: כך פוענח הרצח בג'דיידה-מכר

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 17:45

שלושה מואשמים, בהם צעירים מחיפה ונצרת, ברצח חאלד ג'בארין בפברואר האחרון. בתיעוד שנחשף לראשונה ניתן לראות כיצד הנאשמים מסתובבים עם הרכב באזור עד שאחד יוצא, נכנס לחנות - ויורה בו למוות. פענוח התיק התאפשר בין היתר בזכות האזנה שהפלילה נאשם מרכזי

בוידאו: הרצח בג׳דיידה מכר/על פי סעיף

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום חמורים נגד שלושה גברים, בגין רצח בכוונה תחילה של חאלד ג'בארין בן ה-42 שנורה למוות בתוך העסק שלו ושל אחיו מוחמד בן ה-32 בג'דיידה מכר. את אירוע הרצח פיצחה היחידה המרכזית של מחוז חוף. השניים, תושבי אום אל פחם, עברו להתגורר בישוב ג'דיידה מכר לאחר הסתבכות בחובות גדולים בשוק האפור ולגורמים מפוקפקים ולפרנסתם הם פתחו ביישוב את משקאות הבריאות הטבעיים MIAMI JUICE. אלא שהחובות, וכדורי האקדח, רדפו אותם גם לשם.

מכתב האישום עולה כי ראג'ב ראג'ב בן ה-28 מנצרת, שטען בפני מוחמד שהוא חייב לו כספים רבים, חבר לגיסו-חברו שפיק עזוקה בן ה-18 מחיפה. השניים קשרו לרצוח על רקע זה את מי מהאחים ג'בארין, ולצורך זה הם הצטיידו ברכב מבצעי, באקדח 9 מ"מ ובתחמושת תואמת.

הרצח בג׳דיידה מכר. יואב איתיאל
זירת הרצח/יואב איתיאל

האירוע הקטלני אירע בליל ה-19 לפברואר. חברם, מוחמד כיאל בן ה-26 מעכו העתיקה, סידר להם חנייה לצד ביתו של מכר שלו הסמוך לחנות, הוא הדריך אותם לשם וכהכנה מוקדמת כבר בשעה 07:00 החנה שם ראג'ב את מכונית המאזדה 3 הגנובה שאותה הם ארגנו והם יצאו משם ברכב אחר. מכתב האישום עולה שאחר כך, בשעות הערב, חזרו ראג'ב, שפיק ואחרים לג'דיידה מכר, כיאל הסיע אותם לרכב החונה שעליו הם עלו כשהם מצוידים באקדח והם קודם חלפו על פני החנות מספר פעמים טרם ההתנקשות.

שפיק נהג וראג'ב ישב לצידו. בחנות היו באותה עת חאלד ג'בארין ומשרף ח'טיב, פלסטיני תושב שטחים בן 22, שהועסק בחנות זה מספר ימים. מעט אחרי השעה 22:00, עצר רכב המאזדה בסמוך לעסק וכעולה מכתב האישום ראג'ב יצא ממנו רעול פנים ועוטה כפפות והאקדח בידו, הוא נכנס לבית העסק בריצה, ירה לעבר חאלד ג'בארין המנוח שבע יריות מטווח קצר, ולעבר משרף ח'טיב עוד שתי יריות ושב בריצה לרכב שהסתלק במהירות אל תוך הלילה. צוות נט"ן חיאן שהוזעק למקום מצא את חאלד ג'בארין שרוע על רצפת החנות ללא רוח חיים. הוא הועבר למרכז הרפואי לגליל, שם נקבע מותו. משרף הועבר פצוע לבית החולים, נותח ושוחרר לאחר שלושה ימי אשפוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ר' צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק איימן בראכת, פרשת הרצח בג׳דיידה מכר. יואב איתיאל
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף רפ"ק איימן בראכת/יואב איתיאל

מכתב האישום עולה עוד שמאוחר יותר באותו לילה עשו המתנקשים מספר פעולות לשיבוש החקירה - הם מחקו התכתבויות ורישומי התקשרויות בטלפון, הגיעו לבית השכן בכפר, שילמו לו ובתמורה נטלו את מכשיר הדי.וי.אר של מצלמות האבטחה שהשקיפו לעבר מכונית המאזדה שחנתה בסמוך לביתו, ובסביבות 01:30 הציתו את הרכב בחורשה הסמוכה לכפר ג'דיידה מכר. הרכב נשרף כליל.

בהערכת מצב שערך מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הופקדה החקירה בידי הימ"ר. לאחר חודש של חקירה החלו מעצרים במסגרתם בסך הכול נעצרו 14 תושבי ג'דיידה מכר, נוף הגליל, עכו, חיפה ואום אל פחם, כחשודים במעורבות כזו או אחרת בתכנון הרצח, בביצועו ובסיוע של לאחר מעשה. השלושה נותרו. נגד חלק מהאחרים עוד מתכוונת המשטרה להגיש כתבי אישום בהליך רגיל.

חאלד ג׳בארין, בן ה-42 מאום אל-פחם שנורה למוות בג'דיידה-מכר. 19 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חאלד ג'בארין שנורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד עולה ששיחות שעשה ראג'ב ראג'ב מטלפון שלו האזינה המשטרה, מפלילות אותו. בין היתר האזינה המשטרה לשיחה שבה פנה ראג'ב למוחמד כיאל וביקש ממנו לאתר את מקום הימצאו תוך ששלח לו את תמונת תעודת הזהות שלו. מצלמות אבטחה שתפסו החוקרים ומצלמות "עין הנץ" בכבישים תיעדו את מסלול הנסיעה של רכב המאזדה והרכב שהביא אותם אליו. שפיק הפליל את עצמו ואת חבריו כשבפני מדובבים שהשתילה הימ"ר בתא המעצר שלו הוא נתן תיאור מפורט של אירועי אותו יום קטלני ובין היתר סיפר שהיה הנהג ברכב המאזדה ואמר כי ראג'ב הוא שביצע את הירי במנוח ובמשרף. לפיכך הוא נותר מופרד מהם. טרם התייצב לצידו סנגור.

אבל התביעה לא מסתמכת רק עליו. התובע חאלד חכרוש ערוך עם יותר מ-140 עדים להוכחת אשמתם של השלושה בשני הליכים נפרדים ובמקביל להגשת כתבי האישום, הבוקר הוא גם ביקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיונים לגופן של הבקשות יתקיימו בעוד כשלושה שבועות, ובינתיים, בשני דיונים נפרדים שקיים השופט ניצן סילמן, הוא האריך את המעצרים עד החלטה אחרת.

עו״ד עלי סעדי, פרשת הרצח בג׳דיידה מכר. באדיבות המצולמים
עו"ד עלי סעדי/באדיבות המצולמים

עו"ד עלי סעדי המייצג עם עו"ד עאדל בויראת את ראג'ב ראג'ב ואת מוחמד כיאל אמר לוואלה!: "מדובר בחומר שעולה מעדותו של נאשם אחר בפרשיה, אשר קושר את שני הנאשמים במיוחס אבל הם כמובן הם מכחישים כל קשר לביצוע הרצח בין במישרין או בעקיפין. הם כלל לא היו שם בעת האירוע. טרם קיבלנו את חומר הראיות המצוי בפרקליטות, אבל עם קבלת החומר נתייחס לכל אישום ואישום ונגן על חפותם".

ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק איימן בראכת, הוסיף: "חקירת מקרה הרצח בו נעצרו ונחקרו 14 מעורבים הוביל אותנו למסקנה כי מדובר היה ברצח מתוכנן בקפידה אליו נערכו החשודים לאורך זמן. בתוך זמן קצר הבאנו למעצר החשודים ולגיבוש ראיות שהביא להגשת כתב אישום בגין רצח. אנו ממשיכים כל העת בחקירות מאומצות בכלל תיקי הרצח והאלימות החמורה על מנת להביא את החשודים לדין כפי שנעשה בתיק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully