וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת ישראל מממנת יצירת רוב אנטי ציוני במדינה ציונית

אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 11:56

אם המגמות יימשכו, 74 אחוזים מקרב כלל התלמידים יהיו חרדים, ערבים ובדואים עד שנת 2050. מציאות כזו מובילה אותנו בוודאות למצב של מדינה מפוצלת כמו לבנון. זה הזמן לכונן חוקה, להפריד בין דת ומדינה, ליבה לכולם ושוויון בנטל מלא. טור דעה של אביגדור ליברמן

בוידאו: ליברמן: מדינת ישראל מממנת יצירת רוב אנטי ציוני במדינה ציונית/"דין. תורה״ הכנס השנתי של המרכז ליהדות ומדינה של מכון הרטמן

אני רוצה להתחיל את הדברים שלי בשאלה שכל אחד חייב לשאול את עצמו: למה דווקא עכשיו, בעיתוי הנוכחי חשוב להעלות את הנושא של דת ומדינה ובפרט מקומו של המגזר החרדי בחברה הישראלית.

גם סוגיית השוויון בנטל היא לא סוגיה חדשה והחברה הישראלית עוסקת בנושא כבר עשרות שנים.
אך היום, נתוני ההשתמטות, והנתונים הדמוגרפיים הם כאלה שאם לא נטפל בנושאים הללו באופן מיידי, אז המדינה פשוט תקרוס כלכלית והיא לא תוכל להתקיים כמדינה ציונית. במקרה הטוב, היא תהפוך לעוד מדינה במזרח התיכון, מדינת כל אזרחיה שגורלה כנראה יהיה דומה מאוד לגורלה של לבנון השכנה.

קודם כל נתחיל מנתוני הדמוגרפיה. המגזר החרדי במדינת ישראל בשנת 2022, היה 1.2 מיליון (13.3%). קצב הגידול הטבעי השנתי של האוכלוסייה החרדית מהיר, 4.4% לשנה מאז 2009, לעומת 1.4% של האוכלוסייה היהודית הכללית. גודל האוכלוסייה הערבית עומד על 2.037 מיליון (21.1%).

סך הכול האוכלוסייה הערבית והחרדית מהוות 34.4%, מקרב האוכלוסייה הכללית, אך בכיתות א' בראשון לספטמבר 2022 הם היו: חרדים 21.2% (36,936), ערבים 14.9% (26,000) ובדואים 6.0% (10,543)

סך הכול תלמידים מהמגזר החרדי, הערבי והבדואי בכיתות א', מהווים מעל 42% ובשנת 2028 הם יהיו רוב בקרב תלמידי כיתות א'. בנוסף, מספר תלמידי הישיבות והכוללים בני 67-18 הוא כ-170 אלף.

שיעור התעסוקה בקרב הגברים החרדים, עומד על 51% בהשוואה לשאר הגברים היהודים שעומד על כ-86%. צריך להבין, לו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה זהה לשיעור התעסוקה אצל שאר הגברים היהודיים, זה היה מוסיף לתוצר הלאומי כ-26 מיליארד שקלים נוספים.

המחקרים של בנק ישראל, לא של "ישראל ביתנו", של בנק ישראל שפורסמו לאחרונה מאוד ברורים. משק בית חרדי משלם רבע מהמסים שמשלם משק בית במגזר הכללי. אך, בנושא הקצבאות וההטבות מהמדינה המצב בדיוק הפוך.

אביגדור ליברמן, בכנס במכון הרטמן בנושא יהדות ומדינה בצל המהפכה המשפטית, 1 במאי 2023. אביגדור ליברמן, בכנס במכון הרטמן בנושא יהדות ומדינה בצל המהפכה המשפטית:, אתר רשמי
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן/אתר רשמי, אביגדור ליברמן, בכנס במכון הרטמן בנושא יהדות ומדינה בצל המהפכה המשפטית:

מחקר נוסף של בנק ישראל קובע באופן נחרץ, שאם המצב הזה לא ישתנה, בעוד כמה שנים, המדינה בכדי לתפקד ולתחזק את המערכות והמוסדות שלה, תצטרך להעלות מסים ישירים ב-16%.
גם ההיבט המוסרי, הוא חשוב לא פחות. החזון של גפני שחצי עם ילמד בישיבות וחצי עם ישרת בצה"ל, הוא דבר הזוי שפוגע בחוסן הלאומי. בדיוק כמו הצעת חוק ההשתמטות, שאמור לעלות החודש בכנסת ומבוסס על העיקרון הפסול של אפליה בין דם לדם.

אנחנו כחברה הגענו למצב שאסור לנו להסכים על שום קונץ-פטנט. אין יותר פטורים, אין תורתם אומנותם. כל צעיר שיגיע לגיל 18 - יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי וצ'רקסי, חייב להתגייס לצה"ל או לשירות האזרחי. פשוט ושוויוני.

החזון הציוני, כפי שמופיע בספרו של הרצל בפרק תיאוקרטיה הוא חד וברור- הפרדה בין דת ומדינה ואמרתי את זה יותר מפעם אחת: גם כשאתה מגיע לבית ז'בוטינסקי בתל אביב, בכל קומה יש פסל או תמונה של הרצל, ז'בוטינסקי או טרומפלדור ומה שמאחד את כולם, זה ששלושתם היו אתאיסטים מוחלטים.

גיוס נובמבר גולני-גבעתי, בקו"ם תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
מתגייסים בבקו"ם/ראובן קסטרו

ההסדרים הפוליטיים, הקואליציוניים במדינת ישראל הם כאלו שלרוב למפלגות החרדיות יש זכות וטו כמעט בכל קואליציה. הם שוברי השוויון, הם לשון המאזניים, הם הקינג מייקרים ולכן מצליחים בצורה כוחנית לקבל תקציבים עודפים בלי קשר למצבה הכלכלי, הביטחוני או החברתי של המדינה כולה.

אם אני לוקח את התקציב האחרון שהגישה הממשלה אז לדוגמה, תקציב הישיבות הוכפל, קצבאות האברכים עלו ב-50%, מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים לימודי ליבה קיבלו תוספת של מעל שלושה מיליארדי שקלים, אבל במקביל התקציב לתכנית מיגון הצפון קוצץ ב-80%.

ברור שהגדלת תקציבי הישיבות, הקצבאות והעדר צורך ללימוד לימודי ליבה מהווים תמריצים שליליים ליציאה לשוק העבודה. לכן, כדי לקצר את הסיפור, המסקנה של הדברים שאמרתי עד עכשיו - זה שמדינת ישראל במידה אבסורדית מממנת יצירת רוב אנטי ציוני במדינה ציונית.

כל הנתונים, הדמוגרפיים מצביעים על כך שאם המגמות של היום ימשכו, 74 אחוזים מקרב כל התלמידים במערכת החינוך הישראלית יהיו חרדים, ערבים ובדואים עד שנת 2050 ובשנת 2058 ייווצר רוב אנטי ציוני בכלל האוכלוסייה הישראלית.

מציאות כזאת מובילה אותנו בוודאות של מאה אחוז למצב של לבנון היום, מדינה מפוצלת, מורכבת משבטים שונים עם אינספור חיכוכים, מתחים, מאבקי כוח ועימותים פנימיים. כדי לשנות את המגמה הזו, כדי לכונן חוקה וכדי ליישם את עקרון השוויון בנטל, אנו חייבים להקים קואליציה ציונית, ללא מפלגות ש"ס ויהדות התורה. אנחנו חייבים להפריד בין דת ומדינה.

כל אחד שאומר שהוא בעד חוקה, בעד שוויון בנטל ובמקביל מתכוון להקים קואליציה עם העסקנים החרדים משלה את עצמו ואת האחרים. אני מכיר גם טענה שאי אפשר להכריח אנשים ללמוד לימודי ליבה או לשרת בצבא או אפילו בשירות האזרחי אם הם לא רוצים. אני לגמרי מסכים עם האמירה הזו, אבל לא חייבים לממן אותם. המדינה לא צריכה לתמוך באותם מוסדות ואותם אנשים שפועלים בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל.

מוסד חינוכי שלא מלמד לימודי ליבה, אסור שיקבל שקל אחד מהמדינה, כמו שצעיר שמתחמק משירות צבאי או אזרחי, לא יוכל לקבל שום הטבה מהמדינה, לא יוכל להיות עובד מדינה, יצטרך לשלם שכר לימוד מלא בכל מוסד אקדמי, לא יוכל להיות חבר דירקטוריון של שום גוף או חברה ציבורית, לא יקבל קצבה במידה ולומד בישיבה וגם הישיבה לא תקבל עבורו שום תמיכה ממשלתית.

גם כשאומרים שאי אפשר לעשות את זה בניגוד לרצונם של החרדים, אני רוצה להזכיר שאנחנו מדברים כאן בארץ בשפה העברית למרות התנגדותם של החרדים אז וההתנכלויות והחרם שעשו על אליעזר בן יהודה. אני רוצה להזכיר שמדינת ישראל קמה למרות ההתנגדות של ההנהגה החרדית בזמנו, מהחזון איש ועד הרבי מבריסק, לא אחר, אלא החזון איש הוא שקבע שביום העצמאות של מדינת ישראל החרדים חייבים להתפלל תפילת תחנון. קרי, תפילת אבל.

אבל אני מאמין בעקרון - עם ישראל ערבים זה לזה. מבחינתי האוכלוסייה החרדית נמצאת בשבי, הם פשוט נלקחו כבני ערובה של העסקנים החרדים הציניים שמנצלים אותם, כדי לצבור לעצמם כוח, כסף וכבוד. הם מחזיקים אותם בכוח בעוני ובלי השכלה, כדי שיהיו תלויים באותן קצבאות, תמיכות וגמ"חים שמספקים להם אותם עסקנים וכך ביום הבחירות דורשים מהם לפרוע את החוב ולשים את "הפתק הנכון" במרכאות.

אני תומך בגישה ההפוכה, אני מאמין כי בן אדם שיש לו השכלה ויש לו תעסוקה ויש לו פרנסה והוא בטוח בעצמו ובעתידו, אף אחד לא יכול להכתיב לו איזה פתק לשים בקלפי. גם לגבי היהדות, מנהיגי ש"ס ויהדות התורה הם זיפני היהדות, הם פועלים בניגוד ליהדות. כשאנו פונים למקורות אנו רואים שכל מנהיגינו הגדולים היו לוחמים, יהושוע בן נון, דוד המלך, בר כוכבא, המכבים, וגם נשים היו לוחמות ביניהן דבורה הנביאה, יהודית, יעל אשת חבר הקיני וכולם גם עבדו, דוד המלך היה רועה צאן, רמב"ם היה רופא במשרה מלאה, הלל הזקן היה חוטב עצים ורש"י היה יצרן יין. לכן, אני רוצה להוציא את האוכלוסייה החרדית מהשבי ואני רוצה שנחזור ליהדות המקורית, האמיתית ובמקביל נשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית.

שואלים אותי לא פעם, אז במה ישראל תהיה יהודית אם אתה בעד הפרדה בין דת ומדינה?

1. ימי מנוחה וחגים, הם שבת ומועדי ישראל.
2. השפה העברית.
3. סמלי המדינה - הדגל הלאומי, המנורה, המנון התקווה, כוכב בצורת מגן דוד.
4. ימי אבל לאומיים - יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.
5. ציון תאריכים לאומיים כמו הצהרת בלפור וכ"ט בנובמבר, יום הולדתו של הרצל.
6. חוק השבות - מדינת ישראל תהיה פתוחה לעלייה יהודית וקיבוץ גלויות.

לסיום, אם חפצי חיים אנחנו זאת ההזדמנות האחרונה ליישום חזונו של הרצל: לכונן חוקה, הפרדה בין דת ומדינה, חובת לימודי ליבה לכולם ושוויון בנטל מלא מלא.

ח"כ אביגדור ליברמן הוא יו"ר ישראל ביתנו ואמר את הדברים ב"דין. תורה" - הכנס השנתי של המרכז ליהדות ומדינה של מכון הרטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully