וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: כוחות הביון הטורקיים חיסלו את מנהיג דאעש בסוריה

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 5:13

נשיא טורקיה טען בראיון כי המנהיג, אבו חוסיין אל-קוריישי, חוסל לאחר שעקבו אחריו במשך זמן רב. לפי מקורות, הפשיטה התרחשה בעיירה ג'נדריס שבצפון המדינה, הנשלטת על ידי האופוזיציה הסורית. אל-קוריישי נבחר למנהיג דאעש בנובמבר האחרון לאחר שחוסל המנהיג הקודם

בווידאו: זירת חיסול מנהיג דאעש בידי כוחות אמריקנים בעיירה במחוז אידליב בסוריה/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי כוחות הביון הטורקיים חיסלו שלשום (שבת) בסוריה את מנהיג דאעש אבו חוסיין אל-קוריישי. הוא טען זאת בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית TRT.

"המנהיג נוטרל כחלק ממבצע של ארגון הביון הלאומי הטורקי בסוריה", אמר ארדואן והוסיף כי הארגון עקב אחריו במשך זמן רב. לפי מקורות בסוריה, הפשיטה התרחשה בעיירה ג'נדריס שבצפון המדינה, הנשלטת על ידי האופוזיציה הסורית שנתמכות על ידי טורקיה. הצבא הסורי החופשי שנוכח באזור, טרם מסר תגובה.

אל-קוריישי נבחר למנהיג דאעש בנובמבר האחרון לאחר שחוסל המנהיג הקודם, אבו חסן אל-קוריישי, בדרום סוריה.

נשיא טורקיה, ארדואן במהלך נאומו באנקרה 21 בנובמבר 2021. רויטרס
"המנהיג נוטרל כחלק ממבצע של ארגון הביון הלאומי הטורקי בסוריה", ארדואן/רויטרס

בתחילת אפריל, צבא ארצות הברית הודיע כי חיסלו בסוריה בכיר בדאעש שתכנן פיגועים באירופה. לפי הודעת הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני, בפעולה שביצעו נהרג חאלד איאד אל-ג'בורי, שהיה גם מעורב בפיתוח מבנה ההנהגה של דאעש. בהודעת הפיקוד נמסר כי לא היו נפגעים - הרוגים או פצועים - בקרב אזרחים, וכי הארגון הקיצוני "ממשיך להיות איום על האזור ומעבר לו".

ארצות הברית מחזיקה בכמה מאות חיילים בסוריה, התומכים בכוחות הכורדיים שפועלים כדי למנוע מדאעש להתבסס מחדש. הארגון, שבעבר שלט על כשליש משטחן של עיראק ושל סוריה, ממשיך לבצע פיגועים בשתי המדינות אף שכוחו הצטמצם משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully