וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוציאה לו את קיבוע מכונת ההנשמה": פרטים חדשים מחשד לרצח הקשיש בבית החולים רמב"ם

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 15:42

הוארך מעצר האישה שביקרה את בן ה-97 לפני מותו, לאחר שהמשטרה הציגה ראיות הקושרות אותה לכאורה למעשה. מהחקירה עלה כי החשודה בקשר עם הקשיש זה עשר שנים, כינתה אותו "אבא" וגרה אצלו. האחות שהייתה בחדר זיהתה בעיה במכונת ההנשמה בעוד החשודה עומדת במקום, והזעיקה עזרה

בית חולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
המשטרה חוקרת את נסיבות המוות. בית החולים רמב"ם/יואב איתיאל

בית המשפט האריך היום (שישי) עד ליום רביעי את מעצרה האישה בת ה-33, שחשודה ברצח קשיש בן 97 בבית החולים רמב"ם. מותו של הקשיש נקבע לאחר שממכונת ההנשמה אליה היה מחובר נמצאה מנותקת, כשעל פי החשד, האישה ניתקה את קיבוע המכונה מבן ה-97.

יש עדויות ראשיות שקושרות את החשודה למיוחס", אמר בדיון חוקר בתחנת חיפה רנ"ג אשר מזרחי. "כמו גם יש עדויות מספקות שעל פי החשד הוצאת המכשיר הייתה בזדון על ידי החשודה". האישה מכחישה את המיוחס לה.

מהחקירה עלה כי החשודה נמצאה בקשר עם הקשיש הערירי מזה כעשר שנים, קראה לו "אבא" וגרה אצלו בבית. היא טיפלה ברעייתו שנפטרה לפני כשמונה שנים והחל מלפני שנתיים נרשמה כמטפלת שלו וסעדה אותו. לדבריה לפני שלושה ימים היא הזעיקה את מד"א לאחר שהתעלף בבית - ובהמשך הוא אושפז ברמב"ם שבחיפה. היא החלה לבקר אותו בבית החולים ואתמול לפי חשד המשטרה, הוציאה לו את צינור ההנשמה, תוך שהורידה את הפלסטרים מהקיבוע. המוניטור החל לצפצף ולטענת המשטרה החשודה אותו הזמן הייתה צמודה לקורבן והחליפה לו את החלוק כפעולת הסחה כלפי האחיות.

לאחר פעולות החייאה של 40 דקות קבעו במחלקה את מותו. האישה נעצרה ארבע שעות אחר כך בבית אמה. מהדיון בבית המשפט עולה ששלשום כשהחשודה הייתה בחדר "היה בלגאן", אנשי הביטחון של רמב"ם הגיעו והתערבו והצוות הרפואי קיבל אזהרה על התנהגות החשודה שהזדהתה כבתו של הקורבן.

חולה על מיטת בית חולים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הסנגור, עו"ד סאהר פאר, טען בפני השופטת כי האירוע כולו אירע כשבתוך החדר נמצאות אחיות ותמה לאור טענות המשטרה הכיצד האחיות כלל לא הזעיקו מאבטחים ומשטרה עצרה אותה רק לאחר שעות. "האם יעלה על הדעת שתעשה מעשה שהצוות הרפואי בתוך החדר?", אמר. "האם יעלה על הדעת שהצוות הרפואי שראה במו עיניו שהחשודה גרמה מעשה שגורם למוות, לא יזעיק את האבטחה? לא רק זה, אני לא יודע מה היה בבית החולים, החליטו אחרי ארבע שעות ללכת ולעצור אותה. כל זה, כאשר בתיק החקירה עולה שצוות רפואי נמצא בתוך החדר". הוא עתר לשחרורה לאלתר.

עם זאת, סגנית הנשיא השופטת פנינה ארגמן ששמעה את הצדדים ועיינה בחומרי החקירה ציינה, "אני קובעת כי קיים יסוד סביר לחשד שהחשודה שבפניי היא זו שהוציאה את ההתקן מהאדם המבוגר כבן 97 שנה, דבר שככל הנראה הביא למותו. בתיק ראיות ובעיקר ראיות יום לפני האירוע אשר מבססות את היסוד הסביר לחשד שלחשודה שבפניי הייתה הכוונה לבצע את מה שביצעה ובסופו של יום כך עשתה כשהיא עצמה קושרת את עצמה למעשים שעשתה על גופו של האדם המבוגר, למרות שאין לה כל הכשרה והדרך הייתה לפנות לאחיות שהיו במקום במידה וסברה שקיימת בעיה בטיפול אותו מקבל הקשיש". עוד ציינה כי לא ניתן לשחרר אותה אף בתנאים מגבילים, "שכן מתקיימת עילה מובהקת של חשש לשיבוש פעולות החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully