וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לתת לקורבנות פעולות האיבה ליפול בין הכיסאות

אייבי מוזס

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 6:50

עוד ועוד אזרחים מצטרפים למשפחות השכול והממשלה עדיין לא ראה לנכון לתקצב את הארגון הרשמי המטפל בנפגעים. לא מספיק רק להביע תנחומים, אנחנו צריכים שיתוף פעולה - ועכשיו. דעה

בוידאו: "הפיגוע הזה מזכיר לנו שישראל נקנית בייסורים"/אתר רשמי, עמוד היוטיוב של משהב"ט

בעודי כותב שורות אלה, אתרי החדשות דיווחו על פיגוע טרור נוסף - הפעם בירושלים. הטרור פוגע ללא אבחנה בחפים מפשע, ולצערי גם אני ומשפחתי הפכנו לקורבנות טרור. באפריל 1987, בעת שנסענו ברכב, מחבל השליך על רכבנו בקבוק תבערה, ששינה את חיי מקצה לקצה. באותו היום הנורא, אשתי מתה ושלושה ימים אחר כך גם אחד מבניי מת מפצעיו בבית החולים. עולמי חרב עליי ברגע אחד, ומאז השתנו חיי לנצח.

כיו"ר הארגון המייצג את נפגעי פעולות האיבה בישראל, אני מכיר את המסע המורכב שעוברים נפגעי פעולות האיבה כדי למצות ולממש את זכויותיהם. כאילו לא די בצער והשכול שהם חווים, נוספים לכך קשיים בירוקרטיים, צורך בסיוע משפטי, שירותי רווחה, קשיים כלכליים ועוד.

ארגון נפגעי פעולות האיבה משמש, על פי חוק, כארגון הרשמי והיציג של כ-14,750 הנפגעות והנפגעים בישראל שהוכרו על ידי המדינה כנפגעי פעולות איבה, מלווה אותם ונאבק עבור זכויותיהם לאורך כל הדרך. השנה מציין הארגון 25 שנים להקמתו, שבכולן פעל ללא תקציב קבוע, והצליח למרות הכול, לסייע לנפגעים הרבים, בהם יתומים ואלמנות שנותרו ללא כל.

אייבי מוזס וילדיו לאחר שנשלך על רכבם בקבוק תבעירה במהלך האינתיפאדה הראשונה, דצמבר 1987. ראובן קסטרו
אייבי מוזס ובנו לאחר הפיגוע ב-1987/ראובן קסטרו

בהיעדר תקציב, השירותים שמעניק הארגון נפגעים בצורה משמעותית. בשנה האחרונה אנו מקבלים פניות לסיוע לנפגעים ואין ביכולתנו לעזור. מה נענה לאישה שאיבדה את בעלה בפיגוע ואין בידה מספיק כסף לחגוג לבנה היחיד בר מצווה? כיצד נסייע לאדם פוסט-טראומטי כתוצאה מפיגוע, שאין בידיו אמצעים לעזרה רפואית?

אני קורא דווקא ביום הזה, לממשלת ישראל: כשם שאת זוכרת את הנופלים - אל תשכחי את אלה שנשארו חיים וסוחבים איתם צלקות שהזמן לא מצליח לרפא. אנא, עגנו בחוק תקציב קבוע ויציב לארגון נפגעי פעולות האיבה כדי שנוכל לסייע לעשרות אלפי הנפגעים שזקוקים כל כך לסעד ומרפא.
לממשלה יש אחריות כלפי אזרחיה, במיוחד בעתות משבר. לא מספיק רק להביע תנחומים ודברי תמיכה. אנחנו צריכים שיתוף פעולה ואנחנו צריכים אותו עכשיו.

אני מבין שלממשלה יש משאבים מוגבלים, אבל אנחנו לא יכולים לאפשר לקורבנות פעולות האיבה ליפול בין הכיסאות. חיוני שהממשלה תיתן עדיפות למתן סיוע למי שנפגע. איננו יכולים לאפשר לטרגדיה הזו להפוך לפרק נשכח בהיסטוריה שלנו. כנפגע של פעולות איבה, אני קורא לממשלה לנקוט בפעולה ולספק את הסיוע הכספי שאנו זקוקים לו כל כך. לנפגעי פעולות האיבה מגיע יותר, ועל הממשלה לעמוד בהבטחה זו.

אייבי מוזס הוא יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, שאיבד את אשתו ואחד מילדיו בפיגוע באפריל 1987

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully