וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסת הכיבוי האווירית מוכנה לקיץ: "משבר האקלים מאיים על מדינות העולם"

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 14:53

הטייסת, שהשלימה בימים האחרונים את התרגיל המסכם לקראת הקיץ יחד עם משטרת ישראל, השתתפה בשנה שעברה בכיבוי 108 שריפות ברחבי הארץ. בכבאות והצלה מדגישים ומזהירים כי הסכנה לשריפות הגדולות ביותר היא דווקא בעונות המעבר

בווידאו: טייסת הכיבוי האווירית מוכנה לקיץ: "משבר האקלים מאיים על מדינות העולם"/כבאות והצלה

טייסת הכיבוי האווירית אלעד השלימה בימים האחרונים את ההיערכות לקיץ. הטייסת משתתפת במניעת התפשטות ובכיבוי שריפות בשטחים פתוחים מהאוויר.

בתרגיל מסכם שנערך באזור ירושלים ובגליל העליון תרגלו 12 ממטוסי הטייסת יחד עם מסוקי משטרת ישראל מענה לתרחישים של שריפות ביערות ובשטחים פתוחים, איתם עשויים להתמודד הטייסים בעונת השריפות הקרובה. עוד השתתפו בתרגיל כוחות ממשטרת ישראל, קק"ל ורט"ג וכן רחפנים תרמיים, מנחתי לוויין והמנחתים בקדמה ובמגידו.

בעונה הקודמת השתתפה הטייסת ב-108 אירועים ברחבי הארץ. "לטייסת הכיבוי תפקיד מרכזי בהגנה על חיי אדם, רכוש וערכי טבע והיא זרוע מבצעית לבלימת התפשטות שריפות שנזקן מגיע לכדי כשלושה מיליארדי שקלים בשנה", אמר נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי. "משבר האקלים הוא עובדה מוגמרת המאיימת על מנהיגים ומדינות ברחבי העולם, ומערערת את תחושת הביטחון של אזרחים בשגרה ובחירום. אנו מחויבים להתאים עצמנו למציאות המשתנה, לפעול ולהגיב לכל איום במהירות ובעוצמה הן מהקרקע והן מהאוויר", הוסיף.

שריפה בחוף חוקוק בכנרת 27 בספט 2022. גיא קבלו, אתר רשמי
כיבוי שריפה בכנרת, 2022/אתר רשמי, גיא קבלו

בכבאות והצלה מדגישים כי דווקא בעונות המעבר, המאופיינות במזג אוויר הפכפך, גלי חום ורוחות מזרחיות ערות, יש סכנה מוחשית להתפשטות שריפות ענק. בנוסף מדגישים כי משבר האקלים העולמי הוא אתגר ממשי לכוחות הכיבוי והוגדר לאחרונה על ידי המועצה לביטחון לאומי כ"איום על הביטחון הלאומי של ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully