וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג: "אנשים קצת מתבלבלים. תפקיד הנשיא הוא מעל הפוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 19:56

לקראת יום העצמאות ה-75 נשיא המדינה אומר שישראל נמצאת ב"משבר הפנימי הקשה ביותר מאז קום המדינה", ודוחה את הביקורת הפוליטית שמוטחת בו על מתווי הפשרה ומאמצי ההידברות על המהפכה המשפטית: "זה בדיוק הרגע שמי שעומד בחוק בראש המדינה צריך להתערב". הריאיון המלא - מחר

נשיא המדינה בריאיון מיוחד לוואלה! לרגל יום העצמאות ה75/יותם רונן, רוני כנפו, מייקל ברהם, ראובן קסטרו

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, דוחה את הביקורת המוטחת בו, מימין ומשמאל, על מתווי הפשרה ומאמצי ההידברות שהוא מוביל על המהפכה המשפטית. "אנשים קצת מתבלבלים. תפקיד הנשיא ומוסד הנשיאות הוא מעל המערכת הפוליטית", הוא אומר בראיון חגיגי לוואלה לקראת יום העצמאות ה-75 שיפורסם במלואו מחר. לדברי הנשיא, "אני נמנע ככל שאני יכול מלהתערב מסוגיות במחלוקת פוליטית. אבל זה בדיוק הרגע מי שעומד בחוק בראש המדינה צריך להתערב ולאזן את הוויכוח בין הרשויות".

הנשיא הרצוג אומר כי המשבר הפוליטי והחברתי סביב המהפכה המשפטית הוא "הכי קשה מאז קום המדינה כמשבר פנימי. זה משבר פנימי ומסוכן ועצום מבחינה היסטורית". עם זאת, הוא סבור ש"יכול להיות שטוב שהוא קורה כעת ולא עוד 20 שנה שיכול להיות שהיינו מגלים את האירוע הזה בצורה הרבה יותר קשה. היום אנחנו יכולים להגיע גם להבנות ולייצר רגעים שידאגו לנו לעתיד".

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בראיון לוואלה!, 20 באפריל 2023. ראובן קסטרו
הנשיא הרצוג בריאיון לטל שלו/ראובן קסטרו

למרות הביקורת הפוליטית והציבורית הקשה שהוא סופג עקב ניסיונות התיווך שלו על המהפכה המשפטית, הנשיא מגן ומסביר את החשיבות שהוא רואה בתהליך ההידברות בבית הנשיא: "יש לנו ויכוח עמוק על גבולות הגזרה בין הרשויות. התהליך שקורה הוא הסדרת גבולות הגזירה בצורה מלאה וטוב שזה יקרה תוך שמירה ועצמאות ואי תלות מערכת המשפט זו נוסחה אפשרית. כל רעיון שיהיה מחוץ לקופסה וכל רעיון טוב הוא מבורך. המתווה שאני הנחתי שלדעתי שיקף הרבה מהפוטנציאל; הזיז את המערכת יותר למרכז ואפילו ימינה בצורה מסוימת. לפי שנה לפני שנתיים אי אפשר היה לעלות את זה לדיון. היום ברור שחייבת להיות רפורמה כלשהי אבל בהסכמה רחבה".

אתה מרגיש שנפלה בידך הזכות להיות נשיא בתקופה הזו או שיכולת להסתדר בלי זה?

"האתגר הזה מקנה בי שלוות נפש. זה מצדיק בצורה מלאה את תפקיד מוסד הנשיאות ומצדיק את הקריירה הארוכה שלי בחיים הציבוריים כדי להיות ברגע הזה, ולדעת לדבר עם כולם".

הריאיון המלא עם הנשיא הרצוג, שבו הוא מתייחס גם להתקפות על שומרי הסף, יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמשבר המדיני והכלכלי, יפורסם מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully