וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא בליווי שוטרים: מהומה נוספת פרצה בקונגרס הציוני בעקבות הגעת שמחה רוטמן לכנס

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 14:17

לאחר הסערה שפרצה אמש בכינוס המיוחד סביב ההצעה לגנות את המהפכה המשפטית, צירים מגוש המרכז-שמאל הפגינו מול חדר שבו שהה יו"ר ועדת החוקה וקראו "בושה". רוטמן נאלץ לבסוף לעזוב את המקום דרך דלת אחורית

בוידאו: מהומה פרצה בקונגרס הציוני העולמי בעקבות הגעת שמחה רוטמן לכנס/ללא

מהומה נוספת פרצה היום (שישי) בקונגרס הציוני העולמי שמתכנס בירושלים כשיו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הגיע לבנייני האומה לאירוע בשולי הקונגרס. עשרות צירים ממפלגות המרכז-שמאל עזבו את האירוע ומפגינים מול האולם שלו בצעקות "בושה". המוחים הפגינו מחוץ לחדר שבו נמצא רוטמן, שלבסוף הצליח לצאת בליווי שוטרים מאחת הדלתות האחוריות.

בתגובה למקרה כתב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "המאבק למען הדמוקרטיה שמתנהל גם בקונגרס הציוני המיוחד, שהתכנס בימים האחרונים בארץ לרגל 75 שנות עצמאות, מלמד יותר מכל שהוא מאבק צודק חוצה מדינות. נאבקים יחד למען ערכים משותפים. אני מברך וגאה בצירי יש עתיד בקונגרס, המאבק שלנו הוא על נשמת אפה של מדינת ישראל. אני מברך את הנציגים מכל העולם שהגיעו לישראל מתוך אהבה ודאגה לביטחונה ושלומה. הקול היהודי בארץ ובחו"ל נשמע היטב נגד המדיניות האנטי דמוקרטית ואנטי ליברלית שהממשלה הזו מקדמת".

אתמול כבר פרצה מהומה בקונגרס סביב סוגיית המהפכה המשפטית, בעקבות הצעת החלטה שמקדמות מפלגות המרכז-שמאל בקונגרס לגינוי חקיקת הרפורמה. בימין ניסו למנוע מההצעה לעבור ולהביך את הממשלה, לאחר מכן נציגי גוש המרכז-שמאל צעקו לעברו של יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, איש הליכוד, "בושה", עקב הניסיונות לסכל את הצעות ההחלטה שלהם באמצעות הצבעות שמיות.

המהומה שפרצה אמש בקונגרס הציוני העולמי

בווידאו: מהומה פרצה בישיבת המליאה של הקונגרס הציוני העולמי על רקע המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

המהומה שכחה לאחר שנשיאות הקונגרס החליטה לדחות את ההצבעות על 16 הצעות ההחלטה שהיו על סדר היום, כולל הצעת הגינוי למהפכה המשפטית שבימין ניסו למנוע. הנשיאות החליטה לקיים את כל ההצבעות באופן דיגיטלי, בעוד מספר ימים עד שבועות, ולהמשיך בכינוס הקונגרס החגיגי ליום העצמאות ה-75 כמתוכנן.

מפלגות המרכז-שמאל בקונגרס מקדמות מספר החלטות שעשויות להביך את מפלגות הימין בקונגרס ואת הממשלה, כמו עיגון שוויון ללהט"ב וייצוג נשי במוסדות הלאומיים ועיגון מעמדה של מגילת העצמאות, ושזוכות גם לתמיכת נציגות רוב הארגונים היהודיים בקונגרס ולכן לפי ההערכה יזכו לרוב, בטח בהצבעה דיגיטלית מרחוק. בהצבעות הדיגיטליות תעלה גם ההצעה של סיעת המזרחי (הציונות הדתית) לשינוי בערך הנגד בחוק השבות כך שבסך הכול יהיו 17 הצבעות אך לפי ההערכה היא לא תזכה לרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully