וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום העצמאות: אזהרה מפני שימוש בזיקוקים

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 18:19

טרם החגיגות בשבוע הבא, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות הוציא אזהרה לציבור לגבי שימוש בזיקוקין. "הפעלה או שימוש לא נכונים של זיקוקין די-נור, ולעיתים אף פירוק והוצאת החומרים מתוכם, עלולים לגרום תאונות קשות". תאונות מסוג זה גרמו בעבר לפציעות קשות, מוות ונזק כבד

קמפיין הקורא לרשויות לעבור לזיקוקים שקטים לטובת הלומי קרב וסובלים מפוסט טראומה/יח"צ

לקראת חגיגות יום העצמאות בשבוע הבא, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים בישראל הוציא היום (חמישי) אזהרה לציבור לגבי שימוש בזיקוקין. "הפעלה או שימוש לא נכונים של זיקוקין די-נור, ולעיתים אף פירוק והוצאת החומרים מתוכם, עלולים לגרום תאונות קשות", טענו.

לפי ההודעה, זיקוקין די-נור מכילים חומרים מסוכנים הכוללים אבק שריפה ויש להתייחס אליהם כחומרי נפץ לכל דבר ועניין. הפעלה או שימוש לא נכון של זיקוקין די-נור, ולעיתים אף פירוק והוצאת החומרים מתוכם, עלולים לגרום תאונות קשות. תאונות מסוג זה גרמו בעבר לפציעות קשות, מוות ונזק כבד לסביבה. הסיכונים העיקריים הם בהעפת זיקוקין לעבר גוף האדם, שריפה ולעיתים פיצוצים לא רצוניים.

זיקוקים בעיר חיפה ביום העצמאות. דוברות עיריית חיפה, יואב איתיאל
רק בעלי רישיון רשאיים לקנות ולהשתמש בזיקוקים המשמשים למופעי יום העצמאות/יואב איתיאל, דוברות עיריית חיפה

לפי החוק, זיקוקים נתונים תחת רגולציה ומחויבים בהיתרים בכל הקשור לייבוא, הובלה, אחסנה, מכירה, קנייה ושימוש. סכנה נוספת נמצאת בעובדה שקיימים מחסנים פיראטיים של זיקוקים המשמשים לאחסנה והכנת ערכות לקראת מופעים באירועים וחגיגות. בעבר אירעו תאונות קשות במחסנים כאלה, שגבו חיי אדם ונזקים כבדים לרכוש.

לפי הדגשים של האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות, הזיקוקין המותרים לרכישה ולשימוש הקהל הרחב הם זיקוקין קטנים, זיקוקי עוגה ויום הולדת בלבד. רק בעלי רישיון כ"מפעיל זיקוקין די-נור" רשאיים לקנות ולהשתמש בשאר סוגי הזיקוקים המשמשים למופעי יום העצמאות או המשוגרים לגובה.

כמו כן, יש להיזהר מאוד גם בהפעלת זיקוקין קטנים, בצמידות אחד לשני, כי זה עלול לגרום להתלקחות עזה ולכוויות קשות. כמו כן, אין להעיף ידנית זיקוקין באוויר מחשש לפגיעה פיזית או לייזום חומר דליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully