וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לא נכיר בחוק השתמטות לאומי, קורא לאפשר ליום הזיכרון לעבור בשקט

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 11:45

יו"ר האופוזיציה הצטרף לקריאות להימנע ממחאות נגד המהפכה המשפטית במהלך יום הזיכרון. על טקס המשואות: "צריך לשאול את הממשלה למה אנשים מרגישים צורך למחות במעמד הזה". גנץ: "קורא לכל עם ישראל - אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים לשטחי מריבה ומדון"

בוידאו: גנץ על המתווה המסתמן של חוק הגיוס: "סכנה לצבא העם בעתיד"/ללא

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הבוקר (רביעי) כי על הממשלה להימנע מלהעביר "חוק השתמטות לאומי" וקרא גם למפגינים נגד המהפכה המשפטית להימנע ממחאות במהלך יום הזיכרון.

"העברתי בחיי שני מתווי גיוס, בשתי ממשלות שונות. באחת הפעמים יחד עם בנימין נתניהו", אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "שניהם לא היו מושלמים, אבל הם היו צעד בכיוון הנכון. זה היה נסיון למנוע התפרקות של החברה הישראלית. בדיוק את ההתפרקות שמאיימת עלינו היום.

לדבריו, "אם הממשלה תחזור על הטעות של העברת חוק השתמטות לאומית במעמד צד אחד, זה יחייב אותנו להודיע שאנחנו לא מכירים בו ונבטל אותו בהזדמנות הראשונה שתהיה לנו. "אני מציע לממשלה - ובעיקר למפלגות החרדיות - לקיים דיאלוג על חוק הגיוס. לשבת יחד, לדבר על זה בבית הנשיא, לפחות לנסות לראות אם אפשר להגיע למתווה מוסכם שלא יוביל אותנו לקרע גדול עוד יותר".

יו"ר יש עתיד התייחס גם לאפשרות של מחאות במהלך טקסי יום הזיכרון בשבוע הבא, ואמר כי הוא מצטרף לקריאה לאפשר ליום הזה לעבור בשקט ככל האפשר. "לגבי טקס המשואות, צריך לשאול את הממשלה למה אנשים מרגישים צורך למחות במעמד הזה", אמר.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד מרדכי. 17 באפריל 2023. אלעד גוטמן, אתר רשמי
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד מרדכי. 17 באפריל 2023/אתר רשמי, אלעד גוטמן

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא להשאיר את המחאה מחוץ לטקסים. "יש לנו כמנהיגי הציבור חובה ואחריות לאומית להתייצב לטקסי יום הזיכרון ולמלא את שליחותנו - נצדיע לבני המשפחות השכולות גם מול אמירות קשות ונוקבות", אמר בישיבת הסיעה בכנסת. לדבריו, "קדושתם של הימים האלו גדולה עשרות מונים מהפוליטיקה".

גנץ הוסיף: "אני מבקש לקרוא לכל אזרחי ישראל, מימין ומשמאל, מכל העמדות, המגזרים והאזורים - ביום הזיכרון נעצור הכל. נכבד את מי שבזכותם אנו נמצאים פה היום. ונחבק את המשפחות השכולות. אני קורא לכל עם ישראל - אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים - לשטחי מריבה ומדון. נעשה הכל כדי לשמור בדרך עשייתנו על זכר ומורשת יקיריכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully