וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "שתי דליפות מהמעבדה בווהאן התחילו את מגפת הקורונה"

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 19:59

בדו"ח חדש נכתב כי התיאוריה שלפיה נגיף הקורונה עבר מחיות לבני אדם אינה יכולה יותר להיחשב מדויקת: "המידע הקיים מאשר את האפשרות של תקרית לא מכוונת שנוצרה מכישלונות של זיהום הבטיחות הביולוגית במהלך מחקר שקשור לחיסונים"

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

דו"ח חדש בן 300 עמודים, שחיברה ועדת הבריאות של הסנאט האמריקני, מדגיש את שורת הכישלונות במכון ווהאן לווירולוגיה בסין, ומציין כי אין מקרים ידועים של נגיף קוביד-19 שנוצר באופן טבעי, כך דיווח היום (שלישי) ה"דיילי מייל".

על פי הדו"ח, שכותרתו 'Muddy Waters: The origin of COVID-19', התיאוריה שלפיה הנגיף עבר מחיות לבני אדם אינה יכולה יותר להיחשב מדויקת. "המידע הקיים מאשר את האפשרות של תקרית לא מכוונת שנוצרה מכישלונות של זיהום הבטיחות הביולוגית במהלך מחקר שקשור לחיסונים", נכתב בדו"ח.

מחברי הדו"ח, הרופאים בוב קדלק ובוב פוסטר, אמרו כי הראיות "נסיבתיות" והיעדר שיתוף הפעולה מסין מקשה על המחקר, אך הם בטוחים כי הנגיף הגיע מהמעבדה בווהאן.

כוחות אבטחה במכון הווירולוגיה בווהאן בזמן ביקור משלחת ארגון הבריאות העולמי, 3 פברואר 2021, סין, קורונה. רויטרס
מכון ווהאן/רויטרס
בווידאו: ביקור משלחת ארגון הבריאות העולמי בווהאן/צילום: רויטרס
תושבים עם מסיכות בעיר ווהאן, סין, 17 בדצמבר 2020. רויטרס
תושבים בעיר ווהאן, 2020/רויטרס

חוקרים סינים, ע פי הדו"ח, החלו לפתח לפחות שני חיסוני קוביד בנובמבר 2019 - חודש לפני שהמקרים הראשונים דווחו במדינה.

המשמעות של קיומם של חיסונים באותו זמן היא ש"נגיף SARS-CoV-2 היה נוכח במכון ווהאן עוד לפני התפרצות המגפה", הם כתבו. עם זאת, לדברי מחברי הדו"ח, אין ראיה מוחשית לקיום הנגיף במכון.

הרופאים סיכמו כי המגפה ככל הנראה התחילה בשתי דליפות מהמעבדה בווהאן. סין מתעקשת שהנגיף עובר בטבעיות מחיות לבני אדם, והכחישה את הטענות לגבי דליפה מהמעבדה. הדו"ח הנוכחי הוא האחרון בשורה של דו"חות קונגרס שהסיקו כי התיאוריה של דליפה מהמעבדה ככל הנראה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully