וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל להידברות בבית הנשיא: לחץ פנימי בליכוד להמשך קידום החקיקה אם המו"מ ייכשל

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 18:20

פורום פנימי במפלגה החל לגייס חתימות בדרישה לכינוס דחוף של מרכז הליכוד כדי לקבל החלטה שהחוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים יקודם במידה וההידברות בבית הנשיא תיכשל. מנגד, כמה ראשי קבוצות מתפקדים גדולות פרסמו מכתב שתומך בהידברות וב"רפורמה משפטית בהסכמה רחבה"

בווידאו: עשרות מפגינים התכנסו מחוץ למתחם המימונה בחדרה אליו נתניהו יגיע/מערכת וואלה!

בעוד שבבית הנשיא נמשך היום (שלישי) משא ומתן בין הקואליציה והאופוזיציה על המהפכה המשפטית, בליכוד ממשיכות לסעור הרוחות וגם לחץ להמשיך לקדם את החקיקה אם ההידברות בבית הנשיא תיכשל. פורום דרור בליכוד החל לגייס חברי מרכז בדרישה לכינוס דחוף של מרכז הליכוד על הרפורמה המשפטית, כדי לקבל החלטה על קידום החוק המקורי לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית באופן חד צדדי אם לא יושגו הסכמות בבית הנשיא.

"הרפורמה המשפטית צריכה אותך!", נכתב בהודעה שנשלחה לחברי מרכז בשם פורום דרור, שמזוהה עם ח"כ אריאל קלנר ויוצאי מנהיגות יהודית בליכוד - קבוצה שהונהגה בעבר על ידי משה פייגלין. הפורום דורש לכנס את מרכז הליכוד כדי להצביע על הצעת החלטה בנוסח הבא: "א. מרכז הליכוד מחזק את ידיהם של ראש הממשלה ושל שר המשפטים במאמציהם להשגת הסכמה רחבה על הרפורמה המשפטית, וזאת מבלי לוותר על עיקרון היסוד: העם זכאי לבחור את שופטיו. ב. במידה והסכמה כזאת לא תושג, המרכז קורא למפלגת הליכוד וכל נציגיה לתת את ידם, ולקבוע בקריאה שניה ושלישית את תיקון הוועדה למינוי שופטים ללא מורא".

פורום דרור טוען כי גייס חתימות של יותר ממאה חברי מרכז. נדרשים יותר מ-700 כדי לחייב את הכינוס, וגם אם יכונס ויקבל החלטה יש לה משמעות הצהרתית בלבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

גיוס החתימות לכינוס מרכז הליכוד מצטרפים להכנות למפגן ענק של ארגוני ימין, מפלגות הקואליציה ותומכי הרפורמה המשפטית מול הכנסת מיד אחרי יום העצמאות, תחת הכותרת "הפגנת המיליון", בדרישה להמשך קידום המהפכה המשפטית בכנס הקיץ של הכנסת.

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם אמר השבוע בראיון בפגוש את העיתונות כי הרפורמה תושלם. "בתוך הליכוד יש מספר אנשים שלא יכולנו להעביר איתם את הרפורמה כרגע. זה יעבור בהמשך", אמר. גם שרת התחבורה מירי רגב אמרה בתחילת החודש בראיון למגזין ליכודי כי הרפורמה רק "הושהתה" והחקיקה תחודש אחרי יום העצמאות.

במקביל, כמה ראשי קבוצות מתפקדים גדולות, ראשי סניפים וחברי מרכז ליכוד, חתמו על מכתב פומבי פתוח בתמיכה בהידברות בבית הנשיא ובהגעה להסכמה רחבה על השינויים הנדרשים במערכת המשפט. ביניהם, יו"ר סניף הליכוד ברעננה רחלי בן ארי-סקעת, ונועם מועלם-יוסף שהתמודד בפריימריז האחרונים על משבצת המועצות האזוריות.

"אנו קראים לנצל הזדמנות זו ולחוקק רפורמה משפטית בת קיימא בהסכמה רחבה, קואליציה ואופוזיציה, שתחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לדורות קדימה", נכתב במכתב, עליו חתמו בין השאר ראשי פורום הלל בליכוד, הליברלים בליכוד, הליכודניקים החדשים הקבוצה הדמוקרטית ו"הליכודניקים החופשיים" - שכוללת ראשי סניפים וחברי מרכז ותיקים במפלגה. "כראשי קבוצות, סניפים וערים המייצגים כוח פוליטי משמעותי בתנועתנו, אנו סבורים כי יש לנו אחריות לאומית ראשונה במעלה להשתמש בו כדי להוביל למהלך של הסכמה רחבה ושלום בית בקרב העם בישראל, תוך שמירה על ערכי תנועתנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרצוג עם נציגי האופוזיציה בשיחות על המהפכה המשפטית. 29 במרץ 2023. בית הנשיא, אתר רשמי
הרצוג עם נציגי האופוזיציה בשיחות על המהפכה המשפטית. 29 במרץ 2023/אתר רשמי, בית הנשיא

בהמשך המכתב מפרטים פעילי הליכוד כמה קריטריונים שהם דורשים במתווה המוסכם, מעין תנאי סף להסכמות שיושגו, אם יושגו, בבית הנשיא. "כל הסכמה לגבי רפורמה בעלת מאפיינים חוקתיים ראוי שתתקבל בהסכמה רחבה ותחוקק באופן כזה שיקשה מאוד על ממשלות עתידיות לבטלה או לשנותה כדי לענות על צרכים פוליטיים מזדמנים", נכתב. "אין אזרח סוג א' ואין אזרח סוג ב'. אסור שנחזה במצב בו כל ממשלה תשנה את הרפורמה, תבטל או תחדש אותה, והנה הפכנו קודש לחול".

בהמשך, הם מציבים את "מבחן המתח בין הרשויות": "לא יתכן מצב בו רשות - שופטת, מחוקקת או מבצעת, מחזיקה בכוח עליון על רשות אחרת ובוודאי שלא בכוח בלתי מוגבל". עוד מציינים החותמים את "מבחן גביזון" - "לא ייתכן מצב שמועמד או מועמדת ראויים לא יתקבלו לכס השיפוט בעקבות התנגדות מצד שופטי בית המשפט העליון לדעותיהם. לא יהיו נציגים ללשכת עו"ד בוועדה למינוי שופטים".

ולבסוף, "מבחן חוק המסתננים - לא ייתכן מצב שחוק שיש לגבי נחיצותו הסכמה רחבה בציבור ובקרב נציגיו ייפסל על ידי שופטי בית המשפט העליון מבלי שיש למחוקק יכולת להתגבר עליו". בסיום המכתב מצהירים החותמים כי "ידע כל העם בישראל, כי כל גורם המצדד ומקדם מתווה שאינו עומד במבחנים אלו אינו מעונין להביא לפיוס בעם אלא להסית איש באחיו ולהביא לידי מלחמת אחים ולחורבן בית שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully