וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שני תושבים נעצרו בחשד שהפעילו תחנת משטרה סינית חשאית בצ'יינהטאון

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 9:28

סוכנים פדרליים עצרו שני תושבי ניו יורק בחשד שהפעילו את התחנה ופעלו באופן בלתי חוקי כדי להפעיל לחץ על נמלטים שיחזרו לסין. לפי תחקיר שפורסם ב-2022, יש ראיות לכך שסין מפעילה עוד 48 תחנות משטרה בחו"ל, בנוסף ל-54 תחנות שגולו בספטמבר

בווידאו: אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארצות הברית/צילום: רויטרס

סוכנים פדרליים בארצות הברית עצרו אמש (שני) שני תושבי ניו יורק בחשד שהפעילו תחנת משטרה סינית חשאית בשכונת צ'יינהטאון. השניים, לו ג'יאנוונג בן 61 וצ'ן ג'ינפינג, בן 59, מואשמים בקשירת קשר לאחר שפעלו כסוכנים של ממשלת סין מבלי ליידע את הרשויות בארצות הברית ושיבוש הליכי משפטם. הם שוחררו בערבות לאחר שהתייצבו לראשונה בבית המשפט הפדרלי בברוקלין.

לפי תחקיר שפורסם ב-2022 על ידי ארגון שפועל בספרד, יש ראיות לכך שסין מפעילה עוד 48 תחנות משטרה בחו"ל, בנוסף ל-54 תחנות שגילה הארגון בספטמבר. בין התחנות הוקמה אחת גם בניו יורק, שם פעלו באופן בלתי חוקי עם המשטרה הסינית כדי להפעיל לחץ על נמלטים שיחזרו לסין.

תחנת המשטרה החשאית הסינית לשעבר בצ'יינהטאון בניו יורק. 17 באפריל 2023. רויטרס
תחנת המשטרה החשאית הסינית לשעבר בצ'יינהטאון בניו יורק. 17 באפריל 2023/רויטרס

בממשלת סין טענו כי קיימים מרכזים מחוץ למדינה, שמנוהלים על ידי מתנדבים מקומיים ולא שוטרים סיניים, ומטרתם היא לסייע לאזרחים סינים לחדש מסמכים ולהציע להם שירותים נוספים.

משרד המשפטים האמריקני מאיץ את החקירות סביב הניסיונות של מדינות יריבות, בהן סין ואיראן, לרדוף אחר מתנגדי משטר החיים בארצות הברית. "אנחנו לא יכולים ולא נסבול את הרדיפה של ממשלת סין אחר פעילים פרו-דמוקרטיים שחיפשו מקלט במדינה הזו", אמר תובע הפדרלי בכיר בברוקלין לכתבים.

התובעים בחקירה חשפו אתמול שני אישומים נגד 34 פקידים סיניים בגין הפעלת "חוות טרולים" והטרדת מתנגדי משטר ברשתות החברתיות, בין היתר, הם גם שיבשו פגישות בפלטפורמות טכנולוגיות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully