וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להסלמה: צה"ל האיץ את מיגון הכבישים והיישובים בדרום

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 14:33

בשבועות האחרונים הוצבו בטונדות וסוללות עפר בצירים מרכזיים ובכניסה לישובים ומוצבים, מחשש לסבב נוסף מול חמאס. "האזור כולו להידרדר למבצע רחב", אמרו קצינים בשטח. "המצב כרגע נפיץ והוא יכול להתפרץ תוך זמן קצר"

בוידאו: תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועת עזה אחרי שיגורי הרקטות/דובר צה"ל

צה"ל האיץ בשבועות האחרונים את מיגון הכבישים ודרכי הגישה ליישובים ולמוצבים בדרום, מחשש מפיגוע מכיוון רצועת עזה. העבודה ההנדסית של פיקוד הדרום כוללת הצבת חומות מיגון בכניסה ליישובים סמוכי גדר, חומות בטון בכניסה למוצבים ועמדות, והיקף גדול של סוללות עפר - גם באזורים שבהם אמורים להתרכז כוחות בתרחיש של מבצע או המלחמה ברצועה.

לפי הערכות של קצינים באוגדת עזה, במקרה של הסלמה ינסו חוליות טרור "לצוד" כלי רכב, חיילים ואזרחים ישראלים לאורך הגבול, לפני שצה"ל יספיק להרחיקם מהגבול או לחסום כבישים.

"הפעילות ההנדסית התחילה אחרי מבצע 'שומר חומות', התרחבה אחרי 'עלות השחר', אבל בחודש האחרון אנחנו רואים יותר סוללות עפר, וארגון מחדש של המרחב בגבול כמו שינוי כניסות למוצבים, הצבות בטונדות, ומיגון צירים", אמרו קצינים בשטח. זאת, לדבריהם, משום ש"אנחנו מבינים שהאזור כולו להידרדר למבצע רחב" בטווח הזמן הקרוב.

פיקוד הדרום האיץ בגבול רצועת עזה את מיגון הכבישים וצירי הגישה ליישובי ולמוצבים על רקע החשש מירי נ״ט וצליפה, 17 באפריל 2023. אמיר בוחבוט
פיקוד הדרום האיץ בגבול רצועת עזה את מיגון הכבישים וצירי הגישה ליישובי ולמוצבים על רקע החשש מירי נ״ט וצליפה, 17 באפריל 2023/אמיר בוחבוט
עמדת חמאס על גבול רצועת עזה, 17 באפריל 2023. אמיר בוחבוט
עמדת חמאס על גבול רצועת עזה, 17 באפריל 2023/אמיר בוחבוט

"ארגוני הטרור, ובהם גם חמאס, מנסים לייצר משוואה שעל כל אירוע בהר הבית או מספר הרוגים גדולים ביהודה ושומרון תהיה תגובה מעזה", אמרו. "לכולם ברור שהמצב כרגע נפיץ והוא יכול להתפרץ תוך זמן קצר. צה"ל הגיב נקודתית בפסח בגלל רמדאן. כולם מדברים על זה שבמטח הבא זה ידרדר ללחימה".

במהלך חג הפסח, צה"ל תקף עמדות של חמאס בעזה ובלבנון בעקבות מטחי רקטות ששוגרו לדרום ולצפון. עם זאת, חמאס שיקם מאז את כלל המוצבים שצה"ל תקף סמוך מאוד לגבול כולל שתי עמדות צבאיות של חמאס בשער הגדר מול מוצב סופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully