וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית ביטלה את הזמנת גלנט לטקס יום הזיכרון: "פגיעה ברגשותינו"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 13:04

שר הביטחון, שהיה אמור לשאת דברים בטקס לא יגיע לאור בקשת נציגי המשפחות השכולות שלא ינכח בטקס נציג מטעם הממשלה "בתקופה כזאת". מהתנועה הקיבוצית נמסר כי החליטו "להיענות לבקשת המשפחות ולוותר על נוכחות שר הביטחון". גם הזמנת ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) בוטלה

בווידאו: טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה/מערכת וואלה!

התנועה הקיבוצית ביטלה היום (שני) את הזמנת שר הביטחון יואב גלנט לטקס הזיכרון לנופלי התנועה שיתקיים ביום חמישי. גלנט הוזמן לשאת דברים בטקס, שייערך באנדרטת חללי התנועה הקיבוצית, אך כמה משפחות שכולות ביקשו שלא ינכח בו נציג מטעם הממשלה. לצד גלנט, גם הזמנתו של חבר הכנסת אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) בוטלה. בטענה כי המשפחות ביקשו שלא ינכחו בטקס פוליטיקאים כלל.

נציגי המשפחות השכולות "הציגו את תחושתם ואמרו כי הזמנת נציג ממשלה לטקס הזיכרון ל-3120 נופלי התנועה הקיבוצית במערכות ישראל ופעולות האיבה בתקופה כזו היא פגיעה ברגשותיהם", נמסר מהתנועה הקיבוצית, שהוסיפה כי לאחר דיון בנוסף החליטה התנועה להיענות לבקשת המשפחות ולוותר על נוכחות שר הביטחון בטקס.

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
לא יגיע לטקס. יואב גלנט/ראובן קסטרו

הטקס, שיתקיים בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים ו-75 שנים למדינת ישראל, ייערך באנדרטה לחללי הקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה. האנדרטה ממוקמת בסמוך ל"יער הקיבוצים" שבפארק מנשה, במרכזה שמונה לוחות אבן עליהם חקוקים שמותיהם של 3120 חללים מ-230 קיבוצים, שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית ב-1909.

בטקס יישאו דברים נציגי המשפחות השכולות, ארגון אלמנות צה"ל, צה"ל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר וראש מועצת מגידו איציק חולבסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully