וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנחשד ב-9 מקרי אונס: משפחתה של החיילת שנמצאה מתה בדירתה דורשת חקירה

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 9:59

הצהרת תובע הוגשה נגד זרבאיל אייבזוב, בן 44 מקריית מוצקין, שהגיע להעיד אחרי שחברתו החיילת נמצאה מתה בדירתה. לאחר ששוטרת זיהתה אותו כזה שאנס אותה, בחקירה התגלו מקרים רבים בהם הוא נחשד בביצוע עבירות מין. כעת, משפחתה של החיילת מתעקשת: הוא מעורב במותה

אביעד משה שהורשע בניסיון רצח של שירה איסקוב פתח טיקטוק בכלא: "זה הסיפור שלי"/מתוך טיק טוק

בעקבות הפרסום אודות כוונת פרקליטות מחוז חיפה להגיש כתב אישום כנגד זרבאיל אייבזוב המכונה "זוריק", בן 44 מקרית מוצקין, בגין עבירות מין בנערות, הוריה של החיילת שמותה הטראגי הביא בעקיפין לפתיחה בחקירה כנגדו, טוענים ביתר שאת כי נסיבות מותה טרם נחקרו כראוי. מדובר בחיילת צעירה שבלילה שבין ה-7 ל-8 במרץ נמצאה בדירתה ללא רוח חיים, והחשד הראשוני היה שמדובר בהתאבדות. אייבזוב הוא שהזעיק את מד"א לדירה.

מאז, משפחתה של החיילת אינה מוצאת מנוח. הוריה משוכנעים כי יש לו קשר, גם אם עקיף, למותה, והם דורשים חקירה ממצה בטענתם זו. אבל במשטרה השתכנעו כבר כמה ימים לאחר הטרגדיה, כי אין חשד לפלילים ובעוד אייבזוב נטול העבר הפלילי מתייצב למסירת עדות אודות היכרותו עם החיילת, עמו על פי הנטען היה לו קשר אינטימי, החקירה תפסה תפנית מפתיעה והתנהלה בכיוון אחר לחלוטין.

זאת, לאחר ששוטרת בתחנה זיהתה אותו כמי שלטענתה אנס אותה. הוא נעצר בחשד זה, החקירה הוטלה על היחידה למאבק בפשיעה של מרחב אשר, שעמדה על פרסום זהותו וגבתה עדויות מ-20 נערות שעבדו אצלו במהלך השנים בעסקי הפרחים שלו. בסיומה, התגבשו כנגדו חשדות לעבירות מין בהן אונס תשע מהן לאורך השנים 2014 ועד מעצרו. בשלב זה, אייבזוב אינו חשוד בפלילים בעניין החיילת שנמצאה מתה בדירתה.

זרבאיל אייבזוב, תושב קריית מוצקין בן 44 החשוד בעבירות מין ואונס בתשע נערות. 16 באפריל, 2023.. ללא, אתר רשמי
החשוד, זרבאיל אייבזוב/אתר רשמי, ללא

משפחתה טוענת כי פנתה ישירות לתחנת זבולון מיד לאחר היוודע לה האסון, אבל לא הצליחה להניע אותה לחקור את טענותיה כיאות. הם טוענים כי ראיות מהותיות לחקירה עולות מעדות שכן של הבת, שהיה עד לכך שאייבזוב ניסה להיכנס לדירתה בכוח. לדבריהם, גם חברתה של הבת העידה שהיא סיפרה לה כי הכה אותה, וכי כשהתקשרה החברה למשטרה לדווח על כך נענתה על ידי חוקרת, "מתי שיהיה צריך נשאל אתכם".

בני המשפחה טוענים כי לאחר מכן מסרו שוב את מספר הטלפון של החברה למשטרה, אולם דבר לא נעשה גם אחר כך, ולא בוצעו בעניין פעולות חקירה כלשהן. הם טוענים כי ב-7 למרץ, בשעת אחר צהריים, התקשרה בתם לחברתה ובישרה לה "סוף סוף נפטרתי ממנו". בלילה, כמה שעות אחר כך, היא נמצאה ללא רוח חיים.

ב-20 במרץ, כשבועיים לאחר הטרגדיה, באמצעות עורכת הדין תמי אולמן, הם פנו למפקד תחנת זבולון עם העתק למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וטענו לחקירה רשלנית שהתעלמה מראיות ברורות שהונחו בפני המשטרה בכדי להגיעה לחקר האמת. לטענתם, מותה של הבת החיילת בא על רקע הקשר האינטימי האלים בין אייבזוב לבתם ששירתה כחיילת בודדה בישראל, וכי אייבזוב ורעייתו ביקרו אצל בתם יממה לפני מותה, בנסיבות "עלומות", כלשונם. המשפחה מציינת כי הבת, הייתה "בחורה תמימה, חפה מכל פשע, ודמה זועק מן האדמה". לדבריהם, "אין כפרה לדם הנקי שנשפך לשווא, ואין נחמה על אבדן חיים שנגדעו באיבם, אולם לא ניתן להשלים עם מצב בו חקירת הפרשה 'תתמוסס'". עורכת הדין אולמן דרשה לקבל לידיה לאלתר את חוות הדעת הפתולוגית, ואת העברת החקירה ליחידה המרכזית במחוז, אך גם זה לא קרה.

עורך הדין יוני דדון המייצג את זרבאיל אייבזוב סירב להגיב לטענות.

ממשטרת ישראל נמסר: "חקירת מותה של המנוחה מתנהלת בתחנת משטרת זבולון בשת"פ המשטרה הצבאית החוקרת. החקירה מנוהלת ביסודיות וכלל הטענות נבדקות במסגרת החקירה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות על מנת להגיע לחקר האמת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully