וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בשלומי בעקבות פיצוץ מבוקר: "על דבר כזה לא מודיעים באותו הרגע"

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 17:27

פיצוץ נפל של רקטה, שרידים ממטח הטילים מלבנון בשבוע שעבר, הבהיל את תושבי שלומי באמצע ארוחת השישי, שלא קיבלו עליו הודעה מראש. "ממש קפצנו מבהלה, לא תקין בעליל", כעסו תושבי העיר. גורם ביטחוני מסר כי מדובר בפעילות שגרתית ש"לא תואמה בזמן עם העורף"

הדי פיצוץ שנשמעו אמש (שישי) מכיוון חניתה החרידו את שלוות השבת באיזור והבהילו את תושבי הישוב שלומי והגליל המערבי. לתושבים הסבירו רשמית כי מדובר בפיצוץ מבוקר שתוכנן מראש אלא שאירוע מתוכנן כזה בליל שבת לא זכור גם לוותיקים שבין התושבים, מה עוד שרבים לא קיבלו את ההודעה ששוגרה מטעם המועצה המקומית.

"באמצע הארוחה נכנסנו לממ"ד. מפחיד מאוד, דבר כזה תודיעו בבוקר לא באותו רגע", קבל רון, תושב הישוב. "מדוע לא נכתבה הודעה גם באפליקציה? לא כולם בפייסבוק כל הזמן. ממש קפצנו מבהלה, לא תקין בעליל", הלין רונן, תושב אחר. "כולם טסנו לממ"ד בארוחת שישי. איזו הודעה לקונית! ככה מודיעים? מה, לסמן וי?", אמר תושב הישוב אלירן.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטח הטילים לעבר הגליל המערבי בשבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבירור וואלה! עולה שמדובר בנפל רקטה שהתגלה על ידי גורם אזרחי הבוקר, ככל הנראה שריד למתקפת הרקטות על האזור בשבוע שעבר. אלא שחבלני צה"ל שהיו אמורים לפוצץ אותו במהלך היום, היו עסוקים בפעילות אחרת ומתוך דאגה שמחר עלולים להיתקל בו מטיילים, הוחלט לפוצץ אותו עוד הערב, למרות השבת, למרות העיתוי הלא שגרתי ולמרות ההתראה הקצרה שאף לא הגיעה לתושבים רבים.

"קצר בתקשורת", מודה בשורה התחתונה גורם בטחוני באזור, פעילות שגרתית שתוכננה מראש, פשוט לא תואמה בזמן עם העורף", הוסיף.

מצה"ל נמסר: "האירוע המדובר הינו אירוע נקודתי שיתוחקר ויופקו ממנו לקחים בהתאם. צה"ל מצר על המקרה וימשיך להיות בקשר רציף עם התושבים בגבול הצפון ולפעול לשמירה על ביטחונם".

  • עוד באותו נושא:
  • שלומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully