וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בור והצפות בכבישים, חופים סגורים - ושלג בחרמון: אסרו חג סוער ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 15:17

משקעים רבים ירדו הלילה והבוקר ברחבי הארץ, ו-8 סנטימטרים של שלג נערמו במפלס התחתון של החרמון. מזג האוויר החורפי הותיר אחריו שובל של אתרים סגורים לכניסה, דרכים מוצפות, בקע בכביש בחולון וקריסת קיר בטבריה. מחר ומחרתיים יתחמם, ובראשון - חם לעונה

בווידאו: כביש בחולון קרס, הצפות במרכז: סערה אחרי פסח/מיכאל גבאי, מערכת וואלה!

מזג האוויר הסוער היום (חמישי) גרם לנזקים ברחבי הארץ. בכביש בחולון נפער בור, רחובות ודרכים הוצפו וחופים ואתרים רבים נסגרו לכניסה ורחצה. כמו כן, שמונה סנטימטרים של שלג נערמו בחרמון, במקביל לגשמים הרבים שירדו ברחבי הארץ, וכן לטמפרטורות הנמוכות לעונה.

הבקע בחולון שנפער הבוקר גרם לקריסת כביש ברחוב פיכמן בעיר, סמוך לעבודות הרכבת הקלה. מחברת נת"ע נמסר כי המפגע התרחש בשל הגשמים החזקים - שהביאו לסחיפת חול מעל צינור ניקוז, וכן לשקיעה במפלס המדרכה. נהגים התבקשו שלא להגיע לאזור - ולהשתמש בדרכים חלופיות. כמה שעות לאחר מכן, קרס בטבריה קיר שחצץ בין שני מגרשים.

שטפונות בנחל עבדת, 10 באפריל 2023. ליאור שויימר, רשות הטבע והגנים
דרכים הוצפו ברחבי הארץ. שיטפונות בנחל עבדת, השבוע/רשות הטבע והגנים, ליאור שויימר
כביש קרס בחולון, 13 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
כביש קרס בחולון, היום/דוברות משטרת ישראל

גם בעיריית נס ציונה דיווחו על נזקי גשם, עם הצפות ברחבי העיר בשל מאגר קליטת מים שהתמלא עד כלות. בשל ההצפות, חסימות כבישים רבות ברחבי העיר, ומהעירייה נמסר כי יש להמנע ככל הניתן מנסיעה ברכב.

כמו כן, אתרים ושמרות טבע נסגרו באופן חלקי או מלא לכניסת מבקרים, לרבות שמורת עין גדי שנסגרה למעט המפל בנחל דוד ובית הכנסת, מסלול עין עבדת (למעט התצפית שנשארה פתוחה), וכן כלל מסלולי הגלישה במדבר יהודה, ומסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע, אוג ונחל פרת.

שלג בחרמון, 13 באפריל 2023. אתר החרמון, אתר רשמי
שלג בחרמון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון

בתל אביב, הרצליה ובת ים, שם קיים חשש לזיהום במים בעקבות הגשמים הרבים, נאסרו כלל החופים לרחצה. זאת, בהמלצת משרד הבריאות.

בנוסף, נזקים גדולים נגרמו לגידולים חקלאיים ביומיים האחרונים, כך לפי הערכה ראשונית של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. עוד נמסר כי הנזק הראשוני מוערך בעשרות מליוני שקלים - אולם את היקף הנזקים הסופי ניתן יהיה לאמוד רק בתום המערכת החורפית.

מחר תורגש עלייה ניכרת בטמפרטורות, אך הן יוסיפו להיות נמוכות לעונה. ביום שבת תחול התחממות משמעותית נוספת, ובראשון - טמפרטורות גבוהות לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully