וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בשמיים: הטייס מצא נחש קוברה מתחת למושבו - וביצע נחיתת חירום

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 10:10

במהלך טיסה בשמי דרום אפריקה, הרגיש הטייס רודולף ארסמוס "משהו קר" בגבו. כשהביט למטה גילה לחרדתו נחש מסוג קוברה צהובה זוחל מתחת למושב. לאחר שביצע נחיתת חירום סרקו צוותי החירום במשך כיומיים אחר הנחש - אך הוא לא נמצא

נחש קוברה מול פיתון: מי ינצח בקרב הנחשים האכזרי הזה?/יוטיוב

רודולף ארסמוס, טייס מדרום אפריקה, נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שמצא נחש קוברה ארסי מתחת למושב. ארסמוס התריע מיד לנוסעיו מפני הזוחל המסתתר במטוס, לאחר שהרגיש בגבו התחתון "משהו קר". כשהביט מטה ראה את ראשו של הנחש, מזן קוברה צהובה.

קוברה צהובה הוא אחד ממיני הנחשים המסוכנים ביותר באפריקה. זאת, עקב הארס העוצמתי שלהם. הכשה של נחש מסוג זה יכולה להרוג אדם תוך חצי שעה.

כשהנחש בין רגליהם, התקשרו הטייסים לחדר הבקרה וביקשו אישור לבצע נחיתת חירום בעיירה וולקום שבמרכז דרום אפריקה. העיירה הייתה במרחק של עוד כרבע שעה טיסה. כוחות חירום ולוכד נחשים חיכו לקבל את המטוס ואת הנוסעים המבוהלים כשנחת, אבל זה לא היה סוף הסיפור.

נחש קוברה, הודו. רויטרס
נחש קוברה/רויטרס

לוכד הנחשים וצוותי החירום חיפשו במטוס במשך כמעט יומיים - אך לא מצאו את הנחש. אחרי כיומיים נאלץ הטייס לעלות חזרה על המטוס, כדי להחזיר אותו לבעליו, ולטוס במשך שעה וחצי, כשהאפשרות שהנחש עדיין על המטוס עוד קיימת.

"הייתי אומר שהייתי בכוננות גבוהה," הוא סיפר. והוסיף כי לבש במהלך הטיסה מעיל חורף עבה, כרך שמיכה סביב המושב שלו והניח בהישג יד מטף כיבוי אש, ספריי דוחה חרקים ומחבט גולף. "אני מקווה שהנחש ימצא לאן ללכת - רק לא למטוס שלי", אמר כשנחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully