וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בארגון הפשע של אבו לטיף נעצר בחשד שסחט באיומים קבלנים שזכו במכרזי משרד הביטחון

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 11:24

הבכיר, יחד עם מהנדס וקבלן של הארגון, חשודים שאיימו על הקבלנים כדי שיוותרו על המכרזים בהם זכו, ויעבירו אותו אליהם. בין המכרזים היו ביצוע עבודות להקמת המכשול בגבול לבנון ומכרז לביצוע עבודות עפר בבית ספר בכרמיאל בהיקף של 25 מיליון שקלים

בווידאו: פעילות משטרת ישראל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

אחד מראשי ארגון הפשע של אבו לטיף בצפון נעצר הבוקר (ראשון) בחשד לסחיטה באיומים של קבלנים שזכו במכרזים של משרד הביטחון. זאת, כדי שיוותרו על המכרזים ויעבירו את הזכייה אליו. נוסף לבכיר בארגון הפשע, נעצרו מהנדס וקבלן. בין המכרזים היו ביצוע עבודות להקמת המכשול בגבול לבנון ומכרז לביצוע עבודות בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בכרמיאל.

החקירה נפתחה על ידי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, לאחר שהתעורר חשד לסחיטה באיומים של קבלנים בעקבות זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, לביצוע עבודות עפר בבי"ס לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון שקלים.

מהחקירה עלה כי החשודים, ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, כדי שיוותרו על זכייתם במכרז ויעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהנו "קבלן בית" של ארגון הפשיעה. בעקבות האיומים הקבלנים הזוכים הודיעו למשרד הביטחון כי הם מוותרים על זכייתם במכרז. בשל כך, עד לרגע זה, ובחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום.

אזיקים. ShutterStock
בכיר הארגון ושותפיו חשודים שסחטו באיומים קבלנים שזכו במכרזים/ShutterStock

בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משרד הביחון בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון.

בהתאם לממצאים, נעצרו הבוקר ראש ארגון הפשע, בן 52 מראמה, "קבלן הבית" של ארגון הפשע בן 34 מירכא והמהנדס בן 58 מנהריה. הם יובאו בהמשך לחקירה במשרדי היחידה, שבסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully