וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: בכירים במוסד עודדו אזרחים ועובדים למחות נגד המהפכה המשפטית

בניו יורק טיימס פורסמו מסמכים נוספים מההדלפה הגדולה, ולפיהם המודיעין האמריקני העריך כי בכירים במוסד עודדו את המחאות. עם זאת, גורמי ביטחון ישראליים הכחישו זאת ובעיתון הבהירו כי מהימנות המסמכים אינה מעידה בהכרח על דיוקם. המוסד: "שקר מופרך לחלוטין"

אחרי דקת דומייה: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית מתחדשות/מערכת וואלה!

בכירים במוסד עודדו אזרחים ועובדים להפגין נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה - כך דיווח הלילה (ראשון) ניו יורק טיימס. לפי הדיווח, מסמכי הפנטגון שדלפו כללו גם מסמך מודיעיני מ-1 במרץ לפיו בכירי הארגון עודדו את ההפגנות נגד הרפורמה, כולל בין היתר "קריאות מפורשות" לפעולה.

במערכת הביטחון הכחישו את הדיווחים, ובניו יורק טיימס הדגיש כי לא הצליח לאמת אותם בעצמו וכי אותנטיות המסמכים אינה מעידה בהכרח על דיוקם. בנוסף לכך, לא ברור אם הכוונה הייתה לבכירים לשעבר במוסד, שמצהירים בגלוי על התנגדותם לתכנית המשפטית, או לבכירים מכהנים כיום.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד כמה שעות לאחר הפרסום כי "הוא שקרי ומופרך לחלוטין. המוסד ובכיריו לא עודדו ואינם מעודדים עובדים בארגון לצאת להפגנות נגד הממשלה, להפגנות פוליטיות בכלל, או לכל פעילות פוליטית. המוסד ובכיריו המכהנים לא עסקו כלל בנושא ההפגנות, ונותרו נאמנים לערך הממלכתיות המוביל את המוסד מאז הקמתו".

תמיר פרדו, 29 במרץ 2023. שלומי גבאי
תקף בחריפות את המהפכה המשפטית. ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו/שלומי גבאי

אמש, זו השבת ה-14 ברציפות, הפגינו המונים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית. על פי טענת המארגנים, להפגנה בתל אביב הגיעו כ-145 אלף בני אדם. המארגנים טוענים כי ברחבי הארץ הגיע מספר המפגינים לקרוב ל-260 אלף.

המפגינים קראו "דמוקרטיה או מרד" והניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "ביבוק צא", "שום פשרה - ממשלת נתניהו-בן גביר הביתה", "ממשלת חורבן הבית קורעת את העם" ו"עומדים עלינו לכלותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully