וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת העישון מזיקה לבריאות

4.3.2003 / 14:55

כך קובע מחקר בריטי חדש; מנתוני המחקר עולה, כי בשבועות הראשונים של תהליך הגמילה מופיעות תופעות הצטננות ופצעים מוגלתיים בפה; החוקרים: מי שלא סובל מהסימפטומים – לא באמת נגמל

מחקר בריטי חדש קובע כי תהליך הגמילה מעישון גורם לתופעות לוואי מכאיבות ולא נעימות. המחקר מראה כי מעשנים שעוברים את התהליך עלולים לסבול מפצעים מוגלתיים בפה ומתופעות הצטננות.

רופאים גילו כי התופעות הלא סימפטיות מתחילות להופיע כשבועיים לאחר הפסקת העישון. הם ממליצים לידע את הנגמלים על התופעות הצפויות, בעיקר בגלל שהן מהוות נקודת שבירה לנגמלים הטריים. המחקר, שפורסם במגזין הרפואה הבריטי, הקיף 174 נגמלים שנבדקו במשך שישה שבועות.

מהמחקר עולה, כי לאחר כשבוע עד שבועיים מהפסקת העישון עתידים המתנזרים לסבול מסיפטומים של הצטננות: דלקות גרון כואבות במיוחד, המלוות בפצעים בגרון, שיעול טורדני ונזלת ללא הפסקה. במהלך השבוע הראשון של הגמילה הופיעו התופעות אצל 33% מהנבדקים. החוקרים גילו כי פצעי פה הופיעו בשכיחות גבוהה מיד בתום השבועיים הראשונים לגמילה. אחרי שישה שבועות הסימפטומים החלו לדעוך.

זעזוע למערכת החיסונית

החוקרים מסבירים כי תופעת פצעי הפה נובעת ככל הנראה עקב אובדן האפקט האנטי בקטריאלי שיש לסיגריה. העלייה במקרי ההצטננות מוסברת בזעזוע שעובר על המערכת החיסונית בשבועות הראשונים של הגמילה.

החוקרים, מהמחלקה לפסיכולוגיה בבית החולים הבריטי סט. ג'ורג', אומרים כי ככל הנראה נגמלים שלא חווים חלק מתסמינים אלו, עדיין מעשנים פה ושם סיגריה או שתיים. עורך המחקר, ד"ר מייקל אושר, אמר: "מחקר זה הוא הראשון המספק ראיות חותכות לעלייה בתופעות ההצטננות והכיבים שנובעים כתוצאה מהפסקת עישון... אם הנגמל המיועד יעבור הכנה פסיכולוגית לתופעות שעלולות לפקוד אותו, סיכויי הצלחת הגמילה שלו יעלו, וסיכויי ה'שבירה' ירדו משמעותית".

בבי.בי.סי דווח כי אמנדה סטנפורד, מנהלת המרכז הבריטי לגמילה מעישון, אמרה כי הנתונים החדשים מפתיעים אותה, אך היא מאמינה כי הם לא ימנעו מאנשים להתחיל לעבור תהליכי גמילה. "זה חשוב שאנשים יהיו מודעים לקראת מה הולכים", אמרה סטנפורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully