וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקשו 6 שנים, ועוד רבעון: בג"ץ סירב לבקשת הממשלה לדחות שוב את המענה על חוק האימוץ

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 17:54

הממשלה ביקשה דחייה של 3 חודשים במועד הגשת עמדתה על חוק האימוץ המפלה להט"ב. זאת, לאחר שבשנת 2017 הובטח כי החוק יתוקן תוך שנה וחצי לכל היותר, ולאחר שהממשלה הקודמת קבעה דיון בעתירה - שבוטל עם נפילתה. "המדינה מורחת אותנו שש שנים, מצפים שהצדק ייעשה"

בווידאו: ח"כ אבי מעוז משווה מעל בימת הכנסת בין הומוסקסואליות לפדופיליה/צילום: ערוץ הכנסת

בקשת הממשלה לדחייה נוספת של שלושה חודשים במועד הגשת עמדתה על חוק האימוץ המפלה להט"ב נדחתה היום (שלישי) בבג"ץ. שש שנים חלפו מאז השיבה המדינה לראשונה את עמדתה בנוגע לעתירה המבקשת לתקן את החוק - והבטיחה לתקנו.

המענה הראשוני בנושא ניתן על ידי המדינה לבג"ץ בשנת 2017, אז טענה בתשובתה כי משפחות חד מיניות הן "חריגות", ויכולות "להעמיס מטען נוסף על הילד". בעקבות התשובה, מחאות רחבות פרצו ברחבי הארץ - לאחריהן חזרה בה המדינה, וטענה בפני בג"ץ כי חוק האימוץ מפלה לרעה זוגות מקהילת הלהט"ב ללא הצדקה. עוד הוסיפה והתחייבה לפעול לתיקון החוק - תוך לכל היותר שנה וחצי.

בשנת 2019 הניח יו"ר הכנסת המכהן ושר המשפטים דאז אמיר אוחנה הצעת חוק ממשלתית בנושא - אך היא אינה קודמה, ובפועל עד היום טרם שונה החוק.

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הממשלה ביקשה לדחות את הגשת עמדתה על חוק האימוץ המפלה להט"ב, בג"ץ דחה את הבקשה/פלאש 90, יונתן זינדל

בשנה שעברה, אז כיהנה הממשלה הקודמת, השיבו שרי המשפטים והרווחה לבג"ץ כי הינם תומכים בביטול האפליה בחוק האימוץ, והוסיפו כי אין להם כל התנגדות לכך שהעתירה תיקבע לדיון. אולם, לאחר נפילת הממשלה, ביקשה המדינה לבטל את הדיון בעתירה ולהגיש את עמדתה רק כמה חודשים לאחר הבחירות. זאת, כדי "לאפשר לכנסת והממשלה החדשות שיוקמו הזדמנות נאותה להידרש לסוגיה באמצעות קידום הליכי חקיקה בנושא".

בחודש שעבר, דחתה הקואליציה הצעת חוק פרטית שביקשה לתקן את החוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כתובות כהנא חי רוססו על קירות מרכז גאה במרכז שרונה בתל אביב, 1 באפריל 23. דוברות משטרת ישראל
כתובות "כהנא חי" שרוססו על קירות מרכז גאה בת"א, השבוע/דוברות משטרת ישראל

"אנחנו מברכים על החלטת בג"ץ לא לחכות לתשובת המדינה, שמורחת אותנו כבר שש שנים - ומצפים שהצדק ייעשה, התייחסה להחלטת בג"ץ הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב. "בג"ץ שוב מסתמן כמוסד היחיד בישראל שמגן על זכויות להט"ב, וחובתינו לשמור עליו ככזה".

"אנו שמחים כי כמונו, גם בית המשפט ראה בבקשות דחיית הדיון החוזרות ונשנות גרירת רגליים בלתי ראויה - ודאי לאור היעדר התייחסות המדינה להיתכנות פוליטית לתיקון האפליה הקבועה בחוק", מסר אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה המייצג את העותרים. "אנו מקווים כי הדיון ייקבע למועד קרוב, ומזכירים כי כל עוד אין שינוי - נמשכת האפליה של זוגות חד מיניים שכל חפצם הוא להקים משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully