וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר נהרג בהתרסקות המסוק בנתניה - עשור אחרי שניצל מתאונה דומה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 14:49

עומר לרר בן ה-63, אב ל-4 ילדים מבית חנניה, הוא הטייס שנהרג בשטח פתוח. עומר בעל ותק של יותר מ-40 שנים בתחום הטיסה האזרחית וניצל לפני 11 שנים מהתרסקות מטוס קל, כשביצע נחיתת חירום ובנחיתה המטוס התהפך. חברו הקרוב סיפר: "הוא האחרון שזה היה צריך לקרות לו"

בווידאו: מסוק התרסק בשטח פתוח באזור נתניה; בן 50 נפצע קשה/מד"א

עומר לרר בן ה-63 מבית חנניה, הוא הטייס שנהרג הבוקר (שלישי) בהתרסקות מסוק בשטח פתוח סמוך לנתניה. עומר הוא בעל ותק של יותר מ-40 שנים בתחום הטיסה האזרחית וטס בחיל האוויר, אל על וישראייר. הוא נשוי לענבל ואב לארבעה ילדים. ב-2012 עומר ניצל מהתרסקות מטוס קל בשדה פתוח סמוך למושב בית חנניה בו הוא מתגורר.

המסוק האזרחי שבו טס לרר התרסק בשטח פתוח ליד שכונת קריית השרון בנתניה. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי וקבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות ההתרסקות וחוקר תאונות אוויריות זומן אף הוא. חובשי מד"א סיפרו: "כשהגענו ראינו את המסוק שהתרסק. חילצנו מתוכו גבר מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

חברו הקרוב אביב קדשאי, שגם הוא טייס, יצא מיד למקום מאזור עפולה על מסוק דומה. "סיפרו לי שהמסוק נפל. אני טסתי לשם, ותוך כדי הטיסה התחילו להעביר מידע, בהתחלה היה מידע שהוא פצוע, אחרי זה פצוע קשה. הוא היה בטיסת ריסוס ומאיזה שהיא סיבה נתקל בחוט חשמל, החוט נקרע והתלפף על המסוק - המסוק נחבט בקרקע בצורה מאוד חזקה. קשה לראות את התמונות הקשות של המסוק. כלי הטיס היה של חברת כימניר מדגם רובינזון 44".

עומר לרר תושב בית חנניה, ההרוג בתאונת מסוק הריסוס 04 באפריל 2023. באדיבות המשפחה
הטייס שנהרג, עומר לרר/באדיבות המשפחה
מסוק התרסק בשטח פתוח באזור נתניה; בן 50 נפצע קשה 04 באפריל 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
המסוק שהתרסק, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אביב הוסיף כי עומר היה טייס מנוסה מאוד, "הוא האחרון שזה היה צריך לקרות לו. הוא גר בבית חנניה המון שנים ובמקור מעומר. הוא טס המון שנים - היה בישראייר, בטיסות צניחה ובשנים האחרונות באל-על. הוא אבא לארבעה ילדים. רועי, הבן הגדול שלו טייס ובנו הקטן בדרך לקורס טייס. קשה לנו להאמין איך זה קרה לו. הוא באמת טייס בכל רמ"ח איבריו, מקצועי מאוד, איש משפחה ילדים ומלח הארץ. פשוט אסון נורא".

באיגוד הטייסים הישראלים הוציאו הודעה לאחר מותו: "‏צער עצום נפל עלינו בתדהמה. חברנו היקר, עומר לרר, טייס אל על, נספה היום בתאונת מסוק אזרחי. ליבנו עם משפחתו היקרה. עומר, ממושב בית חנניה, היה איש מקסים ונעים הליכות, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו אשר הטיס אין ספור כלי טיס שונים, היווה מודל לחיקוי והשראה. עומר הלך מאיתנו מוקדם מדי בטרם עת. יהי זכרו ברוך".

מטוס קל שהתרסק ליד אור עקיבא. שלומי גבאי
המסוק שהתהפך ב-2012/שלומי גבאי

ב-2012, עומר הטיס מטוס קל, מסוג פייפר A3, ונאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה ליד מושב בית חנניה, סמוך לאור עקיבא. לאחר הנחיתה התהפך המטוס, אך הוא והנוסע לא נפגעו.

בזמן הטיסה עומר הבחין בתקלה טכנית במנוע והחליט לבצע נחיתת חירום. הוא הצליח להנחית את המטוס בשטח פתוח סמוך למושב. לאחר הנחיתה, לפני עצירתו הסופית, הסתבכו גלגלי המטוס בצמחייה הגבוהה בשדה, וכתוצאה מכך הוא התהפך. השניים חילצו את עצמם ולא נזקקו לטיפול רפואי.

לאחר המקרה לפני 11 שנים הוא סיפר לוואלה! כי הוא "שמח מאד שזה נגמר כך". והוסיף שלא ידע מה היה הגורם לתקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully