וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להקת אואזיס מתאחדת"! סתם...שכחתם שהיום 1 באפריל?

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 23:04

מגדל אייפל נהפך למגלשה ענקית, מגדלי לונדון הפכו לטורבינות רוח, להקת אואזיס התאחדה והזוג המלכותי הארי ומייגן השיקו משחק וידאו חדש שבו הם מנסים לברוח לקליפורניה עם מכשולים רבים בדרכם: 1 באפריל בעולם

האחד באפריל הוא היום שבו אנשים מקבלים אישור להתבדח על חשבון חבריהם ומשפחותיהם - ובעצם על כולם. זאת ההזדמנות לגרום לתמימים ביותר להאמין לדברים המוזרים ביותר. רבים סבורים כי המנהג התחיל בצרפת בימי הביניים, אז חגגו את השנה החדשה ב-25 במרץ וחגיגות השנה החדשה הגיעו לשיא ב-1 באפריל. מועד השנה החדשה השתנה ב-1564 עם שינוי לוח השנה היוליאני לגרגוריאני. אלה ששכחו לשנות את התאריך והמשיכו לחגוג ב-1 באפריל את השנה החדשה כונו April Fools.

היסטוריונים קישרו את היום לחגיגות אביב שכללו משחקים, תחפושות ושכנים שעשו מעשי קונדס לשכניהם. בהודו נחגג במרץ פסטיבל הולי, שעשוי להיות מקור אחר של היום. פסטיבל הצבעים הוא אירוע שנתי שמטרתו להוקיר את בוא האביב ואת האלה קרישנה באמצעות מזון, ריקודים וזריקת אבקת צבעים אחד על השני.

ההתייחסות הראשונה ל-1 באפריל הייתה בשיר קומי פלמי מ-1561, של אדווארד די דין, שבו האציל שולח את המשרת שלו הלוך ושוב במשימות חסרות משמעות. בסוף כל בית, המשרת מתלונן כי זאת בדיחה על חשבונו.

אופרה ווינפרי, ריאיון עם הארי ומייגן. Harpo Productions/Joe Pugliese, באדיבות yes דוקו,
הארי ומייגן/Harpo Productions/Joe Pugliese, באדיבות yes דוקו

1 באפריל נחגג במדינות שונות בדרכים שונות. בצרפת, בלגיה, איטליה ושווייץ שדוברת צרפתית, החגיגות כוללות הדבקת דג מנייר על הגב של כמה שיותר אנשים בלי שיבחינו בכך, ולאחר מכן צועקים "Poisson d'Avril" (דג אפריל!). ההסבר הוא שבכך מתכוונים לדגים צעירים שקל לתפוס אותם.

באנגליה, 1 באפריל נחגג במשך חצי יום. בדיחות ומעשי קונדס מורשים רק עד צהריי היום, כשהשעון מסמל 12 על כולם להתוודות על מה שעשו. בסקוטלנד, מדובר ביומיים של חגיגות, והיום מכונה "יום התרנגול" - סמל לטיפשות. באירלנד, הקורבן נשלח להביא מכתב לאדם כלשהו. כשהמכתב מגיע לאותו אדם, הוא קורא אותו ושולח את הקורבן לתת את המכתב לאדם אחר. זה נמשך זמן מה עד שמישהו מרחם על השליח המטורטר ומראה לו מה באמת כתוב במכתב: "שלח את הטיפש למישהו אחר".

בהולנד, האזרחים זורקים דג מלוח לכיוון השכנים. בגרמניה, המטרה ב- "Aprilscherz" היא לספר סיפור כל כך מדהים, אך לא מזיק, שכולם מאמינים לו. ביוון, אם מישהו מצליח לעבוד עליכם, זה סימן למזל טוב למשך שארית השנה. בפולין יש אזהרה מיוחדת ליום זה: "1 באפריל, תהיו זהירים - אתם יכולים לטעות!".

ספרד ופורטוגל חוגגות בימים שונים. בפורטוגל מציינים את יום זה ביום ראשון לפני תענית חג הפסחא. ביום הזה אנשים זורקים קמח על עוברים ושבים תמימים. הספרדים מציינים את 1 באפריל ב-28 בדצמבר, וכמכנים אותו "יום התמימים הקדוש".

בתקופה המודרנית, ערוצי חדשות השתתפו במסורת 1 באפריל ויצרו מתיחות מורכבות ביותר. באנגליה, הזמינו בעבר את התמימים למגדל לונדון לצפות בטקס רחיצת האריות, שלא קיים כלל. הפעם הראשונה שעיתון בריטי כתב על המתיחה היתה ב-2 באפריל 1698. מתיחה זאת נמשכה עד אמצע המאה ה-19.

BBC דיווח ב-1 באפריל 1958 על חקלאים שווייצים שעדים לתבואת שיא של ספגטי והראה תמונות של חקלאים קוצרים אטריות מהעצים.

בארצות הברית, הרדיו הציבורי הלאומי (NPR) שידר ב-1992 פינה עם הנשיא ריצ'רד ניקסון אומר כי הוא מתמודד לנשיאות שוב.

חברות רבות גם כן מציינות את היום. וירג'ין אטלנטיק חשפה ב-2017 את "דרימבירד 1417", מטוס עם כנפיים שמתקפל ודוחף את עצמו ומייצר את האנרגיה שלה הוא זקוק.

מגדל אייפל פריז. freepik,
מגדל אייפל/freepik

השנה, הצהובון הבריטי "סאן" פירסם ידיעה על ההשקה של משחק וידאו חדש של הנסיך הארי ואשתו מייגן, שנקרא "Megxit: Call of Duke-y"' שבו הזוג המלכותי מנסה להגיע לקליפורניה ומתחמק בדרך ממכשולים, כולל בני משפחה מלכותיים והתקשורת. היו גם דיווחים כי כמה מהבניינים הגבוהים ביותר בבריטניה, כולל מגדל BT, יהפכו לטורבינות רוח כדי לעזור לבריטניה לעמוד ביעדי צמצום פליטות הפחמן, במסגרת תוכנית קיצונית סודית של הממשלה. "משרד האוצר תומך בתוכנית שתעזור להוריד את העלויות של החשמל בלונדון", נכתב ב"טלגרף".

מקדונלד'ס חשפה מגף ביג מקנאגט גדול; בהודעה מזויפת לעיתונות, אפליקציית ההכרויות טינדר הודיעה כי תאסור על כל התמונות של אנשים מחזיקים דגים; ואפליקציית למידת השפות דואו לינגו אמרה כי היא משתפת פעולה עם שירות הסטרימינג פיקוק ביצירה של תוכנית דייטינג בשם שפת האהבה. בתוכנית, כל אחד מהרווקים מדבר שפה שונה וחייב להשתמש באפליקציה כדי לתקשר.

דף הטוויטר של מגדל האייפל הודיע כי המגדל יהפוך למגלשה הגדולה בעולם. אולם אלברט הול בלונדון טען כי מסמכים חדשים שנחשפו מראים כי וינסטון צ'רצ'יל רצה להשתמש באשך אבוד של היטלר ככלי תעמולה במהלך מלחמת העולם השנייה. כ-200 אלף אנשים עשוי "לייק" לציוץ של דף מעריצי הלהקה האנגלית אואזיס, שבה היה כתוב כי האחים שאינם מדברים זה עם זה יצאו יחד בלילה ונהנו, וכי הם בדרך לאיחוד והועלתה תמונה ערוכה של השניים יחדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully