וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר נקבר שנתיים לאחר מותו - כי משפחתו חיכתה שיחזור לחיים

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 6:34

הכומר הדרום אפריקאי סיוה מודלי מת בשנת 2021, אך גופתו הובאה למנוחות רק החודש. קרובי המשפחה סירבו להביא את גופת האהוב לקבורה מפני שטענו כי הוא עתיד לחזור לחיים מהמתים. לבסוף, תבע בעל חדר המתים את המשפחה, לאחר שהחזיק בבגופת הכומר במשך 600 ימים

הכומר הדרום אפריקאי סיוה מודלי מת בשנת 2021, אולם גופתו הובאה למנוחות רק החודש. גופתו של הכומר נשארה בחדר המתים במשך 600 ימים, כמעט שנתיים, מפני שמשפחתו ובני הקהילה שלו ציפו כי הכומר יחזור לחיים.

סיוה מודלי, מייסד כנסיית "מרכז הנס" בדרום אפריקה, הלך לעולמו ב-15 באוגוסט 2021 בעקבות מחלה. אולם, במקום לעשות הכנות להלוויתו, משפחתו השאירה את הגופה בחדר המתים והמתינה לתחייתו המחודשת של אהובם. בני המשפחה היו מגיעים תחילה אל חדר המתים בכדי להתפלל, אך עם הזמן הפסיקו לבקר. למרות זאת, הם עדיין סירבו לקבור או לשרוף את גופתו של מודלי. יתרה מכך, בני המשפחה סירבו להכיר במותו של הכומר הכנסייה, וטענו כי הם רק ממלאי מקומו עד שיחזור לחיים.

גופתו של כומרבדרום אפריקה לא נקברה במשך שנתיים מצפייה שיחזור לחיים. Rhodi Lopez/Unsplash, אתר רשמי
הגופה לא נקברה במשך שנתיים, מצפייה שיחזור לחיים/אתר רשמי, Rhodi Lopez/Unsplash

החודשים עברו, וגופתו של מודלי נשארה בחדר המתים. בעל חדר המתים ניסה ליצור קשר עם המשפחה ולקבל את הסכמתם לקבורה או לשריפה. בעל חדר המתים אף ציין בפני המשפחה כי אי סילוק של הגופה כרוך בסיכונים בריאותיים וסביבתיים חמורים. אולם, המשפחה לא נתנה את הסכמתה, ולבסוף סירבה גם לענות לשיחותיו של בעל חדר המתים. בסופו של דבר, האפשרות היחידה שעמדה בפני בעל העסק הייתה תביעה משפטית נגד המשפחה.

"זה עניין אזרחי. אני לא יכול לקבל את ההחלטה לקבור או לשרוף אותו לבד", אמר בעל חדר המתים. "זה צריך לבוא מהמשפחה שלו, אבל הם לא אומרים כלום. הוא היה אדם ידוע ואינו ראוי ליחס כזה. אני מקווה שבית המשפט יוכל לספק הקלה מסוימת".

בבית המשפט, הסבירה אלמנתו של הכומר כי היה לה חזון ובו בעלה והמנהיג הדתי חוזר לחיים מהמתים. אולם, בפני השופט הובאו ראיות כי בעל העסק ייצר קשר עם המשפחה יותר מ-28 פעמים. כמו כן, הובהר לשופט ע הסכנות הבריאותיות הכרורות בשמירת הגוםה. לבסוף החליט בית המשפט על חובת קבורה או שריפה של הגופה.

ב-16 במרץ 2023, הובאה לבסוף גופתו של מודלי למנוחות בבית הקברות ווסטפארק ביוהנסבורג, בנוכחות אחיו ומשפחתו המורחבת. אשתו ושני ילדיו לא השתתפו בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully