וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני יהודים הואשמו בטרור נגד משפחה פלסטינית בחווארה; במקביל: בן גביר נפגש עם הורי חשודים בהתפרעויות במקום

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 21:18

לפי כתב האישום, השניים תקפו בפטיש וגרזן את מכונית המשפחה, שהגיעה ליישוב כדי לערוך קניות. לאחר שניפצו את השמשות המשיכו להכות את הנהג, והתיזו גז פלפל על כל היושבים במכונית. במקביל, ביקר השר לביטחון לאומי הורי עצורים מנהליים החשודים במעורבות במאורעות בכפר

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה/מערכת וואלה!

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שני יהודים תושבי ירושלים ויצהר בשנות ה-20 לחייהם בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור נגד משפחה פלסטינית בחווארה בתחילת החודש.

לפי כתב האישום, המשפחה הפלסטינית הגיעה ברכבה לסופר ליד כביש 60 בחווארה, שם התכוונה לערוך קניות. בשלב זה הגיעו הנאשמים ברכב שלהם, בו החזיקו גרזן, פטיש חירום, אבנים וגז פלפל. הם יצאו מהמכונית יחד עם עשרה בני אדם נוספים, כשחלקם רעולי פנים, והחלו ליידות אבנים לעבר רכב המשפחה הפלסטינית ושאר הרכבים שהיו במקום ולעבר הסופר.

בתגובה נמלטו העובדים בסופר והשוהים באזור לתוך בית העסק והתבצרו בתוכו, לאחר שהורידו את סורגי הכניסה. המשפחה, שלא הספיקה לצאת מהרכב, נותרה לשבת בו.

היהודים החלו לנפץ את שמשות הרכבים במקום באמצעות הפטיש והגרזן שהיו ברשותם. לאחר שניפצו את שמשות הרכב של המשפחה, המשיך אחד מהם להכות בגרזן מספר פעמים את הנוסע שישב במושב הנהג, שניסה להימלט, אך נפגע בכתפו ובידו. כמו כן נפגע הנהג מאבנים שהושלכו לראשו. האם שהבחינה בכך התכופפה והגנה בגופה על בתה. כל המשפחה נפגעה מגז הפלפל שהנאשמים התיזו לעברם לאחר שחלונות המכונית נופצו. במהלך האירוע צעקו הנאשמים והאחרים "מוות לערבים". כתוצאה מהאירוע נגרמו למותקפים חבלות, ונזק נגרם לרכב של המשפחה ולשני רכבים נוספים.

תיעוד בו נראים רעולי פנים תוקפים מכונית של משפחה פלסטינית בחווארה, 6 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רעולי פנים מיידים אבנים לעבר מכונית המשפחה. תיעוד מצלמת אבטחה מהזירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנאשמים שתקו בחקירותיהם בשב"כ ובמשטרה, אולם מידע שנאסף במהלך החקירה הראה כי הקבוצה התארגנה מראש לאירוע זה, כפי שניתן היה לראות בהתכתבות של אחד מהם עם אשתו, לה כתב כי הוא יוצא בשל "הקפצה לחווארה". כמו כן, בקבוצת ווטסאפ כתב אחד הנאשמים לחברי הקבוצה כי הוא "יורד" ומבקש "מי שיכול לרדת".

בעקבות המעצר של היהודים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פגש את הוריהם, להם אמר שיפעל "לתקן את העוול". לדבריו, הוא מנסה לשכנע את הגורמים הרלוונטיים למצוא פתרון ולשחרר אותם. הוא הוסיף, "בעיניי, זה לא דמוקרטי לעצור אדם ולהשליך אותו לכלא, ללא ראיות וללא משפט ובוודאי לאחר שבית משפט הורה לשחרר את החשודים וקבע שאין ראיות שיצדיקו את מעצרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully