וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בן גביר משך תביעה נגד המשטרה שמנעה ממנו לצעוד בשער שכם

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 18:10

השר לביטחון לאומי הודיע לבית המשפט כי הוא מושך את התביעה נגד המשטרה, שלטענתו, פגעה בחסינותו ובחופש התנועה שלו. כמו כן, השר חזר בו מדרישתו לפיצויים בסך 200 אלף שקלים. "התובעים מתחייבים שלא להגיש כל תביעה נוספת בקשר לעובדות נושא התביעה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע לבית המשפט כי הוא מושך את התביעה נגד המשטרה, שלטענתו, פגעה בחסינותו ובחופש התנועה שלו, לאחר שאסרה עליו לצעוד בשער שכם באחד מימי חודש מאי בשנת 2022. כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. כמו כן, השר חזר בו מדרישתו לפיצויים בסך 200 אלף שקלים. "בנסיבות העניין יהיה זה נכון לחזור מכתב התביעה", נמסר מטעמו של בן גביר.

מדובר בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים בחודש מאי בשנה שעברה על ידי השר בן גביר וסיעת עוצמה יהודית, שנמנע מהם לקיים את צעדת הדגלים שיזמו לכיוון הכותל דרך שער שכם. לפי כתב התביעה, בעת שהגיע עם פעיליו לכיכר צה''ל שעל יד העיר העתיקה, בן גביר נחסם על ידי המשטרה ומעברו לשער שכם - נמנע.

ח"כ סמוטריץ וח"כ בן גביר עם הגעתם לשער שכם 20 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ סמוטריץ וח"כ בן גביר עם הגעתם לשער שכם 20 באוקטובר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

מפקד מרחב ציון לשעבר, תת-ניצב קובי יעקובי, שמאז כבר מונה למזכירו הביטחוני של בן גביר, נכח בעת התקרית במקום ואמר לשר כי "ההגעה שלך לשער שכם נאסרה, ואני מתוקף תפקידי וסמכותי מונע את זה ממך ומבקש ממך לכבד את ההחלטה הזאת". לפי בן גביר, "מדובר בהוראה בלתי חוקית שביצועה נעשה בחוסר סמכות וללא הפעלת שיקול דעת כלשהוא", הוראה, שלדבריו, מהווה פגיעה בחסינותו כחבר כנסת.

אלא שבימים האחרונים, כעבור פחות משנה, הוגשה לבית משפט בקשה מסוכמת למחיקת התביעה עליה חתומים עורך דינו של השר בן גביר ופרקליטות מחוז ירושלים. "התובעים מתכבדים להודיע, כי בשים לב לכך שלאחר הגשת התביעה התובע מונה לתפקיד השר לביטחון לאומי, בנסיבות העניין ובנסיבות הנדון בתיק ספציפי זה, יהיה זה נכון לחזור מכתב התביעה ולהורות על מחיקתה. התובעים מתחייבים שלא להגיש כל תביעה נוספת בקשר לעובדות נושא התביעה", נכתב.

לצד משיכת התביעה נגד המשטרה בעניין זה, בן גביר ממשיך לנהל תיק תביעה נוסף נגד המשטרה שהגיש גם בשנה שעברה, וזאת בגין הנחיית קצין משטרה לשוטרים שהיו בסמוך ל"לשכה" שהקים בן גביר בשכונת שייח ג'ראח - לעזוב את המקום ולהותיר את בן גביר לבדו יחד עם שני מאבטחיו, חרף איומים שספג מצד ערבים שהיו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully