וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירתה בשירות לאומי": תושבת קריית ים נאשמת בהצתת מסעדה בגלל כשרותה - ושוחררה

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 7:01

פרווין גברהיווט בת ה-37, נכנסה למסעדת "אמריקן בורגר" ורכשה צ'יפס - שהובהר לה כי יטוגן בשמן בשרי. למרות זאת, לפי כתב האישום, היא ריססה בפתח המסעדה "לא כשר", "טרף" שפכה בנזין והציתה. בית המשפט הורה על שחרורה למעצר בית

חשודה ריססה והציתה מסעדה בקריות/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (ראשון) על שחרורה למעצר בית של תושבת קריית ים המואשמת בהצתת מסעדה בעירה - על רקע כשרותה. זאת, למרות בקשת הפרקליטות להורות על המשך מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.

הרקע לאירוע החל ב-6 בפברואר, אז, פרווין גברהיווט בת ה-37 נכנסה למסעדת "אמריקן בורגר" בקריית ים וניהלה דין ודברים עם הבעלים והמנהל במקום בנוגע לכשרותה של המסעדה. הבעלים ציין כי מדובר באוכל כשר, היא הזמינה צ'יפס, הוא הסביר לה כי יטוגן בשמן בשרי והיא עמדה על הזמנתה אך תוך כדי טיגון היא אמרה "אללה ייסתר פיקוח נפש".

ניידות משטרה. שלומי גבאי
"שפכה בנזין והבעירה אש". ניידת משטרה/שלומי גבאי

לפי כתב האישום, ביום שלמחרת אחר הצהרים הגיעה גברהיווט לרחבה מול הכניסה למסעדה מצוידת במיכל תרסיס בצבע אדום, ריססה על הרצפה את המילים "לא כשר", "טרף", תואווה" (כך במקור, י.א.) וכן ריססה צבע על עמוד סמוך. בעל המסעדה שהבחין בדבר יצא מהמתחם, הפציר בה לחדול ובמענה היא אמרה לו "טוב אם אני לא אעשה את זה עכשיו אני אעשה את זה אחר כך כשיהיה סגור".

מכתב האישום עולה כי כבר באותו ערב, בתחנת דלק סמוכה, היא רכשה בקבוק מים, וביקשה משלושת העובדים שהיו במקום לרוקן אותו ולמלא אותו בבנזין. אחר כך היא שבה למסעדה בעת שבעליה היה במקום לבד בהכנות לסגירתה. על פי כתב האישום היא ניגשה לפתח המסעדה, שפכה לאורכו את הבנזין ובאמצעות מצית הדליקה את האש. מצלמת אבטחה של עסק סמוך תיעדה את האירוע. בעל המסעדה נאלץ להציל את נפשו, פתח את הדלת, וקפץ מעל האש הבוערת אל מחוץ למסעדה תוך שלמרבה המזל נכווה רק קלות בידיו ולמקום נגרם נזק של כאלף שקלים. מהחקירה עלה כי גברהיווט התוודתה בפני עדת ראייה כי עשתה זאת מפני שהמקום לא כשר. אחיה מסר במשטרה כי יום קודם לכן היא שוחחה איתו בעניין רכישת הצ'יפס וכשרותה של המסעדה.

עוד בוואלה!

חשד: הסב חטף את הילדים, האם איימה על הגרוש

לכתבה המלאה

"אין להכביר במלים על חומרתה ומסוכנותה של העבירה"

פרווין גברהיווט, נעצרה כבר אותו ערב על ידי שוטרי תחנת זבולון שחקרה את המקרה והביאה להעמדתה לדין. בחקירה היא טענה שהיא חפה מפשע ובעיקר שתקה. היא מואשמת בעבירות של הצתה, היזק בזדון, איומים ותקיפה. הפרקליטות באמצעות התובעת גדיר ברהום הצביעה על מסוכנותה, כשלנוכח איומיה היא שילחה אש בעסק כשבמקום נוכחים אנשים נוספים, ציינה כי לחובתה הרשעה קודמת בגין תקיפה, תקיפת שוטר, איומים ועוד.

"אין להכביר במלים על חומרתה ומסוכנותה של עבירת ההצתה", ציין השופט ניצן סילמן, "לכאורה, חומרת עבירת ההצתה, בצד תסקיר שלא בא בהמלצה, עבר פלילי, גם אם רחוק מאד וברף נמוך, בעיות נפשיות שאינן מטופלות, בצד שימוש באלכוהול- אמורים היו לחרוץ גורל המשיבה לשבט - קבלת בקשת המעצר". אבל, "לא בלי היסוס", כאמור, הוא הורה על שחרורה למעצר בית, תוך שציין שזקף לזכותה כי "חרף חולשתה שירתה את המדינה ואת החברה בשירות לאומי". הוא גם לקח בחשבון כי מדובר באירוע נקודתי, כי היא נמנעה מלהסתבך עם החוק בעשר השנים האחרונות, התרשמותו החיובית מבן זוגה שיפקח עליה ועוד.

עו״ד תומר נווה, 19 בינואר 2023. באדיבות המצולמים
הסניגור עו"ד תומר נווה, המייצג את האישה/באדיבות המצולמים

לבקשת פרקליטות מחוז חיפה, השופט עיכב את השחרור ב-48 שעות לצורך שקילת הגשת ערר. אבל בתוך שעות הודיעה כבר הפרקליטות כי ערר כזה לא יוגש. פרווין גברהיווט שוחררה. המשפט היה אמור להתחיל אתמול אצל השופט דניאל פיש, אבל היא לא הופיעה לדיון בגלל בעיה לוגיסטית שכבר התעוררה בשל מעצר הבית.

הסניגור עו"ד תומר נווה, המייצג את האישה בירך על ההחלטה ומסר לוואלה! בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו ששיקולי השיקום של הנאשמת גוברים והורה על שחרורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully