וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלהט לטפל - לתחתית הרשימה: כך מתייחסת הממשלה למשבר הדיור

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 13:37

כל שר אוצר או שיכון היה נכנס למשרד ומשנה את התוכנית של קודמו. אלא שב-100 ימי ממשלת נתניהו השישית - המרוץ לדירה שהיה התחום "הנחשק" ביותר עבור הציבור הישראלי נדחק אצל הממשלה לסוף סדר העדיפויות

נגיד בנק ישראל בסקירה כלכלית בוועדת הכספים/דוברות הכנסת

ממשלה חדשה יוצאת מיד בהצהרות דיור מתוך הבנה שנושא הבית הוא האורים והתומים של צרכנות המשפחה בישראל. כך היה בתולדות ממשלות ישראל. אלא שהפעם, הדיור נדחק לתחתית הרשימה בלהט המהפכה המשפטית ושאר עניינים, שהקשר ביניהם לדיור מקרי בהחלט.

ממשלת נתניהו השישית: לפרויקט המיוחד בוואלה! - לחצו כאן

נדמה שהממשלה החדשה נשענת על מדיניות נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, באשר לריבית שממילא מושיבה את הנדל"ן על הגדר ובולמת ביקושים. משקיעי הנדל"ן ברחו לאפיקים אחרים.

אז מה הממשלה עשתה מהיום שנכנסה? לא הרבה. היא המשיכה בתוכניות ממשלתיות, שכבר היו בעבודה כגון דירה בהנחה, מחיר למשתכן ומחיר מטרה.

עוד הם קבעו רף הנחה גבוה יותר, אך מוגבל ושינו את המועד הקובע באופן שבו ההנחות קטנו הלכה למעשה, בפועל, בסכומים שבין 300-100 אלף שקל. הממשלה אישרה יישוב (חרדי) חדש בדרום, וניסו ליטול בעלות על המענקים. "בפועל, הפחיתו את סכומי הנחה של צעירים כי שינו את המועד שנקבע לפני בום המחירים האחרון על ידי הממשלה הקודמת", מנתח מומחה הנדל"ן אוהד דנוס.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף כמובן גם הפסיק את מבצע רכישות הבעלות של דיירי הדיור הציבורי לטובת עשרות אלפים הממתינים בתור, שזו כידוע האוכלוסיה המוחלשת בישראל.

אתר בנייה בבאר יעקב. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
אתר בנייה בבאר יעקב/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. אלעד זגמן, ענבה, לשכת העיתונות הממשלתית
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף/לשכת העיתונות הממשלתית, אלעד זגמן, ענבה

נזכור כי כל שר אוצר/שיכון היו נכנסים בלהט הסערה ומשנים בתוך פחות ממאה ימי חסד את תוכניתו של קודמם לתפקיד. ממע"מ אפס הכושל של יאיר לפיד, דרך המחיר למשתכן של משה כחלון ועד מחיר בהנחה של זאב אלקין. השר החדש גולדקנופף מצהיר אמנם שידאג לכל רבדי האוכלוסיה, אך נדמה עדיין שהמגזר החרדי בראש מענייניו.

עם זאת, מצוקת הדיור בציבור החרדי קרדינלית ולא טופלה ממש, אז הנה גולדקנופף כבר עושה את העבודה ומצהיר לאחרונה לדוגמה על יישוב כפרי חרדי חדש שמתוכנן מעל חצור.

ממשלת נתניהו השישית: לפרויקט המיוחד בוואלה! - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully