וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון בפירנצה הזמין הורים מפלורידה שטענו כי פסל דוד הוא "פורנוגרפיה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 16:35

ראש העיר פירנצה, דריו נרדלה, אף צייץ הזמנה למנהלת המפוטרת של ביה"ס היסודי-נוצרי בארה"ב, כדי שיוכל לפגוש אותה באופן אישי ואמר כי "מגוחך" לבלבל אמנות עם פורנוגרפיה

המוזיאון בפירנצה, שבו נמצא פסל "דוד" של מיכלאנג'לו, הזמין הורים ותלמידים מבית הספר יסודי נוצרי בפלורידה לבקר ולראות את יצירת האמנות במו עיניהם - בעקבות תלונות כי הפסל הוא "פורנוגרפיה".

מנהלת בית הספר "טלהסי קלאסיקל", הופ קרסקילה, פוטרה בשבוע שעבר לאחר שכמה הורים התלוננו כי באחד השיעורים חשפו את תלמידי כתה ו' לפורנוגרפיה משום שהראו להם תמונה של הפסל הקלאסי מקתופת הרנסאנס. קרסקילה אמרה לאתר "האפ פוסט" כי ההנחיות בבית הספר הן לעדכן הורים מראש במכתב כשהתלמידים רואים יצירות אמנות קלאסיות שעלולות להיות "שנויות במחלוקת". עם זאת, בשל בלבול, המכתב לא נשלח להורי התלמידים בכיתה ו' לפני השיעור על הפסל.

ראש העיר פירנצה דריו נרדלה צייץ הזמנה למנהלת המפוטרת כדי שיוכל לפגוש אותה באופן אישי ואמר כי "מגוחך" לבלבל אמנות עם פורנוגרפיה .

העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" פירסם אתמול (ראשון) בעמוד הראשי איור של סטיריקן מפורסם שצייר את דוד כשאברי מינו מכוסים בתמונה של ה"דוד סם" עם המלה "בושה". ססילי הולברג, מנהלת גלריית האקדמיה, שבה נמצא הפסל של מיכלאנג'לו, הביעה תדהמה מהמחלוקת.

"לחשוב שדוד הוא פורנוגרפיה זה חוסר הבנה של התנ"ך, של התרבות המערבית ושל אמנות הרנסאנס", אמרה הולברג לרשת NBC. היא הזמינה את המנהלת, ועד בית הספר, הורים ותלמידים לראות את הפסל ה"טהור".

פסל דוד של מיכלאנג'לו. Federico Magonio, ShutterStock
הפסל דוד/ShutterStock, Federico Magonio

פסל השיש "דוד" פוסל ב-1501-1504 על ידי הפסל מיכלאנג'לו בואונרוטי. הפסל מציג את דמותו של דוד יוצא לקראת גוליית ובידו קלע. הוא אחד מן הפסלים הידועים ביותר מתקופת הרנסאנס ואחת מיצירות האמנות הידועות ביותר בתרבות המערב.

בראיון לאתר "סלייט", יו"ר הוועד של בית הספר, בארני בישופ השלישי, אמר כי הבעיה אינה בהצגת היצירה לתלמידים, אלא העובדה שההורים לא עודכנו בזמן. על פי דיווח של "וושינגטון פוסט", בשיעור הוצגו גם הציורים "לידת ונוס" של בוטיצ'לי ו"בריאת האדם" של מיכלאנג'לו, שכוללים גם כן עירום.

"יש לנו נוהל שלפיו בית הספר שולח הודעה מראש על שיעורים כאלה. ההורים צריכים לדעת מה עומדים התלמידים לראות או לשמוע בכיתה. השנה זה לא קרה, וזאת היתה טעות", אמר בישופ. "הזכויות של ההורים גוברת על הזכויות של הילדים. בסופו של דבר, אנחנו לא בית ספר ציבורי. ההורים ראו את כל השטויות שלימדו בבתי ספר ציבוריים במהלך מגפת הקורונה, והחליטו שהם לא רוצים שהילדים שלהם ילמדו את זה", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully