וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את נסראללה השיח הזה לא מעניין, כשניחלש - יתקוף": מילואימניקים קראו לעצירת הסרבנות

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 20:43

ברקע הקריאות לסרבנות ביחידות שונות בצה"ל, 11 אנשי מילואים לקחו חלק במסיבת עיתונאים של "מילואמניקים למען ביטחון ישראל" - וקראו להשאיר את המחלוקת הפוליטית מחוץ לגבולות הצבא. "מי שקורא לסרבנות, לוקח כבני ערובה את האזרחים שבחזית. אל תקחו חפים מפשע לעימות הזה"

בווידאו: מאות מילואימניקים פורצים להרמת כוסית של הציונות הדתית בפתח תקווה/צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

על רקע הקריאות לסרבנות ביחידות שונות בצה"ל, ביניהן מערך היחידות המיוחדות, התכנסה מוקדם יותר היום (ראשון) מסיבת עיתונאים של "מילואימניקים למען ביטחון ישראל". בה, קראו 11 מילואימניקים מיחידות שונות במערכי הלוחמה והמודיעין להשאיר את המחלוקת הפוליטית מחוץ לגבולות הצבא, ולא לתת יד לסרבנות.

האירוע התקיים במרכז מרכז מורשת בגין בירושלים, ובו נכחו קצינים בדרגות סרן עד סא"ל מיחידות שונות בהן חיל האוויר, חיל הים, שיריון, צנחנים, אגוז, וסיירת מטכ"ל.

"בעולם היחידות המיוחדות החיבור למילואים הוא קריטי. אסור לנו להשתמש בסולידריות הזו ככוח פוליטי, מוצר למחות ולהפגין - אבל אסור שהמחלוקת בדעות תהפוך ללהבות", אמר רס"ן במיל' בסיירת מטכ"ל, אליעזר בראון. "כואב לי מאוד שממפקדיי ליחידה נשמעים קולות של סירוב ופירוד. עוד רבים כמוני, חלק בשקט וחלק בקול - מגיעים וימשיכו להגיע כדי לשרת ולהגן. הם התבלבלו בין זכות וחובה, והתבלבלו בין שימוש בדרגות לכוח פוליטי", הוסיף.

מסיבת עיתונאים ״מילואימניקים למען ביטחון ישראל״, במרכז מורשת בגין בירושלים. ינון שלום יתח
|הם התבלבלו בין זכות וחובה, והתבלבלו בין שימוש בדרגות לכוח פוליטי"/ינון שלום יתח

"אחיי הטייסים, צוותי הקרקע לא מכינים את המטוס בשביל הטייס, הם מכינים אותו בשביל יציאה לקרב", אמר טייס קרב לשעבר. "קמנו מאפר הקורבנות בשביל חזון הנביאים. לא באנו לשרת את הממשלה הנבחרת, אלא את נצח ישראל", הוסיף.

"הקפדנו לאורך השנים להפריד בין צבא ופוליטיקה. אני שומע את השיח בתקופה האחרונה ואני מודאג", אמר אבי אמור, סמג"ד במיל'. "מה שקורה פה היום, ייתכן ובסופו של דבר יחצה את מדרון האל חלוף. אנחנו לא רשאים להתנות תנאים כנגד עם ישראל. זה אבסורד ולא יכול להיות" הוסיף. "אני מבקש מאחיי המפקדים במילואים לעצור את המדרון החלקלק הזה ולבוא בשיח, לפני שמשתמשים בנשק יום הדין. נצטרך לחיות עם עצמנו גם יום אחרי שכל זה ייגמר".

יאיר, סמג"ד בקומנדו, סיפר: "כמפקד של מעל 400 לוחמים ולוחמות, כשאנחנו נמצאים לפני בית כזה או אחר - אנחנו רוצים לדעת שיש מישהו מאחורינו. הלכידות במערך הלוחם היא קריטית עד כדי פגיעה ממשית בביטחון המדינה. השימוש שנוצר ביחידות המיוחדות הוא פסול. לעולם לא נשתמש בשם היחידה כדי להביע דעה פוליטית - ומי שעושה את זה, זה שימוש פסול".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מסיבת עיתונאים ״מילואימניקים למען ביטחון ישראל״, במרכז מורשת בגין בירושלים. ינון שלום יתח
"אל תקחו חפים מפשע לעימות הזה"/ינון שלום יתח

"מי שקורא לסרבנות, לוקח כבני ערובה לא את הממשלה - אלא את האזרחים שנמצאים בחזית, בקו העימות בצפון ובדרום", טען סרן במיל' שי, קצין בחיל הים. "יש לגיטימציה למחות בדרכים המקובלות. אל תקחו חפים מפשע לעימות הזה".

"השתתפתי בכל סבבי בלחימה. כשיפלו פה טילים, הם לא ידעו אם הם נפלו עם תומכי רפורמה או מתנגדים - את האויב מעניין אם הוא מצליח להשמיד אותנו", טען יותם פרץ, מ"פ בגדס"ר צנחנים. "ראינו מה קרה במלחמת לבנון בשנייה, כשהיה חוסר באימונים. במדינת ישראל כולנו באותה סירה, ביום שבו נסראללה יראה כי אנחנו מספיק חלשים, הוא יתקוף ולא יעניין אותו שיח על סרבנות. מה נגיד לילדים שלנו ביום פקודה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully