וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים עשרות קילומטרים, וקוראים לאחדות: אלפי בני נוער מחו מול משכן הכנסת

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 21:39

עצרת "למען אחדות ישראל" בירושלים התקיימה הבוקר, בתום 3 ימי צעדה שהחלה בנחל כיסלון שלמרגלות העיר. זאת, בהשתתפות חניכי מכינות קדם צבאיות, שנות שירות ותנועות נוער - ותוך קריאה להידברות ושיח. "הבנו שמה שלא עשו המבוגרים, יעשו הצעירים"

בני נוער מפגינים בעצרת האחדות. ירושלים, 23 במרץ 2023/ינון יתח

אלפי בני נוער השתתפו היום (חמישי) בעצרת "למען אחדות ישראל" בירושלים, שהייתה אירוע השיא שהתקיים בתום שלושה ימי צעדה. העצרת החלה הבוקר ברחוב הנשיא בעיר, משם צעדו בני הנוער עד למשכן הכנסת - כשהם נושאים על גבם אלונקות, מחזיקים דגלי ישראל וקוראים לחברי הכנסת והשרים לאחדות.

הצעדה החלה לפני שלושה ימים בנחל כיסלון שלמרגלות ירושלים. משם, החלו לצעוד אלפי בני הנוער, ביניהם חניכי המכינות הקדם צבאיות, שנות שירות ותנועות נוער. זאת, במחאה ותוך קריאה להידברות, שיח ואחדות.

כבר עם הצגת השינויים המוצעים במערכת המשפט, הוקם "אוהל האחדות" בתל אביב ומול משכן הכנסת בירושלים. בשבועות האחרונים הצטרפו שאר המכינות הקדם צבאיות, והוחלט על קיום העצרת בנוכחות בני נוער מכל קצוות הקשת החברתית והפוליטית.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים, 23 במרץ 2023. ינון שלום יתח
"מה שלא עשו המבוגרים, יעשו הצעירים"/ינון שלום יתח

את העצרת פתח שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, לאחריו נאמו נציגי מכינות שונים וכן מנכ"ל מועצת המכינות.

"לצערנו הדור שנמצא כאן היום נדרש למבחן לא פשוט יותר מהמבחן שהיה לדור שהקים את המדינה", אמר ארז אשל, יו"ר עמותת לב אחד ומייסד מכינת עין פרת, שהובילה את הצעדה. "מי שמנהיג את המדינה צריך להסתכל על היום שבו בני הנוער האלו יהיו הורים, הם אלו שצריכים להקים את המדינה שלנו מחדש. כל מי שנמצא שם השתגע - ואם הם לא רואים את המשבר אמון שנוצר כאן, הם צריכים ללכת הביתה. אני אומר באופן נחרץ כי הדור שלי נכשל, והאחריות של בני הנוער שנמצאים כאן היא לא לנוח יום ולילה - ולהחליף את מה שקורה פה"

"אחרי יומיים של צעדה מנחל כסלון לירושלים, הגענו ליום השיא לעצרת", אמר עדי ברקנר, נציג מכינת "מנשרים קלו". "אלפי בני נוער מכל קשת החברה הישראלית קוראים לאחדות ומבקשים לומר די, נמאס לנו מהשיסוי והפילוג. דור העתיד מאוכזב ומודאג. הבנו שמה שלא עשו המבוגרים - יעשו הצעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully