וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לפני ההפגנה הצפויה בבני ברק: מפציר בכולם לגלות אחריות

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 15:16

נשיא המדינה קרא להרגעת הרוחות לקראת הצעדה הערב, שהיא חלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית: "להימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו". גנץ: קורא לכל הצדדים לנהוג באיפוק

בווידאו:מחאת השפחות במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, שרונה תל אביב, 23 במרץ 2023/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום (חמישי) להימנע מ"העמקת הקרע" לקראת המחאה הצפויה הערב בבני ברק נגד המהפכה המשפטית. לפי הודעת בית הנשיא, הרצוג וצוותו היו בקשר עם ראש העיר, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל - מכלל גווני הקשת - במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן.

"אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו", נמסר מבית הנשיא.

"הנשיא מדגיש כי דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני

קריאה דומה השמיע גם יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ. "אני קורא לכולם לצאת ולהפגין - אנחנו בשעת חירום. שבוע מהיום, הפוליטיקאים ישלטו במינוי השופטים בישראל וזו רק תחילת התוכנית. מטרת ההפגנות היא לעצור את החקיקה שתשנה את פני המדינה, לעצור ולהגיע להידברות והסכמות רחבות שימנעו מלחמת אחים וישמרו על הדמוקרטיה", אמר.

לדברי גנץ, "כדי שזה יקרה צריך לנהוג באחריות, ולהימנע מפעולות שיעוררו שנאת חינם בין אוכלוסיות וחלילה לאלימות. מי שיפגע ראשון מההפיכה המשטרית יהיו אוכלוסיות מיעוטים. המטרה היא לעצור אותה. אני קורא לתושבי בני ברק ולמפגינים שמתכוונים להגיע לעיר היום, לנהוג מתוך כבוד האחד בשני, לא לפגוע באורחות החיים, ולזכור שבסוף - כולנו אחים, וכך צריך שישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully