וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 הרוגים וכמאה פצועים ברעידת אדמה בפקיסטן ובאפגניסטן

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 8:33

מוקד הרעש, שהיה בעוצמה של 6.5, היה באפגניסטן והוא הורגש היטב ברדיוס של אלף ק"מ - כולל בהודו ובמדינות מרכז אסיה. האזור פעיל מאוד מבחינה סיסמולוגית, ובשנה שעברה נהרגו יותר מאלף איש באפגניסטן

סועדים מחוץ למסעדה בעקבות רעידת אדמה שהורגשה בלאהור, פקיסטן, 21 במרץ 2023. רויטרס
סועדים מחוץ למסעדה בעקבות רעידת אדמה שהורגשה בלאהור, פקיסטן, 21 במרץ 2023/רויטרס

לפחות 13 בני אדם נהרגו וקרוב למאה איש נפצעו ברעידת אדמה שהכתה בפקיסטן ובאפגניסטן - כך אמרו הלילה (רביעי) גורמים רשמיים בשתי המדינות. הרעש, בעוצמה 6.5, הורגש היטב במדינות אחרות באזור והמוקד שלו היה באזור הררי באפגניסטן.

בפקיסטן, לפחות תשעה בני אדם נהרגו ו-44 איש נוספים נפצעו בצפון-מערב המדינה ובתי חולים באזור הועמדו בכוננות. באפגניסטן השכנה, גורם במשרד הבריאות אמר כי נהרגו לפחות ארבעה בני אדם ועוד 50 נפצעו. הרשויות בשתי המדינות דיווחו על נזקים שנגרמו למבנים בעקבות רעידת האדמה החזקה.

על פי המרכז הסיסמולוגי של אזור אירופה והים התיכון, הרעש הורגש ברדיוס של יותר מאלף ק"מ בשטחים שבהם חיים כ-285 מיליון בני אדם בפקיסטן, אפגניסטן, הודו, אוזבקיסטן, טג'יקיסטן, קזחסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן.

דרום אסיה הוא אזור פעיל מאוד מבחינה סיסמולוגית, ובשנה שעברה נהרגו יותר מאלף איש ברעידת אדמה במזרח אפגניסטן. ב-2005, כ-73 אלף איש נספו ברעש עוצמתי שהחריב את פקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully