וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני להט"ב ובכירים בקהילה נגד המהפכה המשפטית: "בלי דמוקרטיה אין גאווה"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 23:39

35 שנה לאחר ביטול האיסור על משכב זכר, קיימו ארגוני הלהט"ב עצרת בכיכר הבימה בהשתתפות של כחמשת אלפים בני אדם. אומנים רבים בהם רן דנקר, קורין אלאל, נטע ברזילי ושי גבסו השתתפו וקראו נגד פעולות הממשלה. "קורא למנהיגים להתאפס ולוודא שתהיה דמוקרטיה", מסר דנקר

בווידאו: מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית במרכז הקונגרסים בחיפה/שלומי גבאי

חמשת אלפים בני אדם נכחו הערב (שלישי) בעצרת המחאה לציון יום השנה ה-35 לביטול האיסור על משכב זכר. בעצרת השתתפו אומנים בהם רן דנקר, קורין אלאל ונטע ברזילי, שקראו לממשלה לשמור על זכויות הקהילה הגאה, ויצאו נגד המהפכה המשפטית. "אני קורא למנהיגי ישראל להתאפס על עצמם ולוודא שתהיה כאן דמוקרטיה", מסר רן דנקר.

ב22 למרץ בשנת 1988 ח"כ שולמית אלוני ויו"ר ועדת החוקה אוריאל לין ביטלו בכנסת את האיסור על משכב זכר ומשכב אישה "שלא כדרכה" שאפשר לחברי הקהילה הגאה לצאת מהארון בישראל. היום, 35 שנים לאחר מכן, התקיימה עצרת לציון המאורע בכיכר הבימה שבתל אביב. העצרת נערכה על ידי ארגוני הקהילה הגאה, הונחתה על ידי דלית רצ'סטר ונדב בורנשטיין, ובמהלכו לקחו חלק גם שי גבסו, שחר טבוך ומאיה סימנטוב.

עצרת לציון 35 שנה לביטול האיסור על משכב זכר בכיכר הבימה בתל אביב. 21 במרץ 2022. קרדיט גיא בר און, אתר רשמי
35 שנה לאחר החקיקה ההיסטורית/אתר רשמי, קרדיט גיא בר און

רן דנקר פתח את העצרת עם ביצוע לשירו "שווים" ופתח במסר למנהיגי המדינה: "אני קורא לכם מכאן להתאפס על עצמכם ולוודא בצורה אחראית וחד משמעית שתיהיה כאן דמוקרטיה. אל תענו לנו בכלליות ותנסו למרוח אותנו. תדאגו לזה בצורה קונקרטית וממשית. תכתבו חוקה שמגינה על מיעוטים ושומרת עליהם מגחמת השלטון. זאת האחריות שלכם".

עוד הוסיפה גם הזמרת נטע ברזילי ומסרה כי "אני לא תופסת שום אות בא"ב הגאה אבל זה מרגיש כאילו שזה מאבק שלי גם שלי ואי אפשר לשבת בשקט", עוד הוסיפה הזמרת ואמרה כי "יש תחושה בישראל של סתימה של צינור בביוב. המים הגיעו עד האזניים ואף אחד לא יכול לשמוע אף אחד. הייאוש והחרדה והצורך לחפש אשמים גדול מתמיד. בבקשה אל תתייאשו להסביר את עמדתכם אפילו שנדמה שאף אחד לא שומע. אל תתייאשו להדליק את האור איפה שבעורות וחושך שולטים".

"חמש שנים חלפו מאז השביתה הגדולה - והערב אנחנו שוב כאן", מסר העיתונאי נדב בורנשטיין, "הפעם אנחנו לא מאבקים על שוויון - אנחנו נאבקים שלא ייקחו מאיתנו מה שכבר השגנו. המאבק על החקיקה של הממשלה הזאת הוא המאבק על השוויון שלנו - המאבק להיות אזרחים שווים במדינת ישראל! הם רוצים עוד כוח ועוד שליטה כדי לוודא שלא יהיה פה שוויון זכויות. כדי שלא תהיה פה קהילה גאה. ועל זה יש לי רק מילה אחת להגיד- בושה. לא ניתן שייקחו אותנו אחורה - נדרוש ונמשיך לדרוש שוויון. הם רוצים שאנחנו לא נהיה הומואים ולסביות וטרנסים וטרנסיות במדינת ישראל, במדינה שלנו - ולזה אנחנו לא נסכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עצרת לציון 35 שנה לביטול האיסור על משכב זכר בכיכר הבימה בתל אביב. 21 במרץ 2022. קרדיט גיא בר און, אתר רשמי
"תכתבו חוקה שמגינה על מיעוטים", רן דנקר/אתר רשמי, קרדיט גיא בר און

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר מסרה:" הערב לפני 35 שנה הוזנק באופן רשמי בכנסת המאבק של הקהילה הגאה אל עבר שיוויון אבל מאז ועד היום את הזכויות שלנו השגנו בזכות בתי המשפט ולא בזכות הכנסת. כמה שלא הסיתו נגדנו - עמדנו. בלי דמוקרטיה אין גאווה. אנחנו לא מתחננות, אנחנו דורשות. דורשות שיוויון ומערכת משפט עצמאית שתגן על כבוד האדם והמיעוטים בישראל".

מור נהרי, מנכ"לית חוש"ן, ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה: "מדברים איתנו בימים האחרונים על פשרה, בזמן שמנסים לקחת את מערכת המשפט, חומת ההגנה הגדולה ביותר עבור הקהילה הגאה. 35 השנים האחרונות הן פשרה, פשרה על ביטחון,על זוגיות ומשפחה, על להיות מי שאנחנו בכל מקום.
הגענו לכאן הערב כי אנחנו לא מוכנים להתפשר יותר. אנחנו לא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו,
כל נער ונערה, יהיו מוגנים ואהובים בדיוק כפי שהם. אנחנו לא נעצור עד שכל בית ספר בארץ יהיה מקום מוגן ובטוח לנוער גאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully