וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרים קדימה: ועדת החוקה דנה בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 21:47

הוועדה תצביע על אחד מסלעי המחלקות בסוגיית המהפכה המשפטית. האופוזיציה הגישה 5,400 הסתייגויות, בניסיון לעכב את ההצעה. בעקבות הכמות הגדולה, היועצים המשפטיים של הכנסת והוועדה הציעו שחלק מההצבעות ייעשו באופן מרוכז

הצעת הפשרה של ח"כ רוטמן/ערוץ הכנסת

ועדת החוקה מתכנסת בשעה זו (רביעי) כדי להצביע על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לפני קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, כחלק מקידום המהפכה המשפטית. על פי ההצעה החדשה של הקואליציה, הרכב הוועדה ישונה כך שיהיו בה 11 חברים, והיא תתחלק לשתיים: ועדה לבחירת שופטים לעליון וועדה שתמנה שופטים בערכאות נמוכות יותר.

הוועדה שתדון במינויים לעליון תורכב משלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שני חברי כנסת מהאופוזיציה ושלושה שופטי עליון, בהם הנשיא. בכל קדנציה, בשני המינויים הראשונים לעליון יידרש רוב רגיל של שישה חברים בלבד, כך שהקואליציה תוכל למנותם בעצמה, אבל מהמינוי השלישי והלאה יידרש רוב רגיל והסכמת נציג האופוזיציה במינוי השלישי והשופטים במינוי הרביעי.

בתוך כך, הוועדה המיוחדת בכנסת אישרה את חוק הנבצרות לקריאה שנייה ושלישית. ההצעה אוסרת על הוצאת ראש ממשלה מכהן לנבצרות. הצעת החוק תעלה מחר לאישור סופי במליאת הכנסת.

שמחה רוטמן מגזין קטנה. יחצ,
יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן/יחצ

האופוזיציה הגישה היום 5,400 הסתייגויות להצעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בניסיון לעכב את ההצבעות בוועדת החוקה ובהמשך גם במליאה. היועמ"שית של הכנסת, שגית אפיק והיועמ"ש של הוועדה, גור בליי, טענו כי בשל ריבוי ההסתייגויות - חלק מההצבעות ייעשו באופן מרוכז אם יתברר כי הן דומות ולא מהותיות.

חברי האופוזיציה התרעמו על המהלך, ואמרו כי אף שקיים נוהל כזה בכנסת - מדובר בהצעת החוק שמשמעותה "ריסוק הדמוקרטיה", ואין לקצר בתהליך או לקצץ את הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותם כדי לעכב את החקיקה. כעת, הוועדה יצאה להפסקה בניסיון להגיע להסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה על סדרי זמנים לדיון, אף שהאופוזיציה הודיעה כי היא לא מסכימה בשום אופן לאף הצעה וברצונה לנמק ולהצביע על כל הסתייגות בנפרד, תהליך שעשוי להימשך זמן רב מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully