וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות - מינוי פוליטי: הצעת החוק של הח"כ מהליכוד

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 17:27

ח"כ אליהו רביבו הגיש הצעת חוק לפיה יו"ר הוועדה ייבחר בהמלצת יו"ר הכנסת והוא לא יהיה שופט עליון מכהן או בדימוס, אלא מי שיימצא "כשיר לתפקידי ניהול בכירים" - לפי קריטריונים שיקבעו על ידי חברי הוועדה. עם זאת, בעקבות הביקורת שהתקבלה להצעה, ח"כ מהליכוד משך אותה

בווידאו: הדפסת פתקי הצבעה לבחירות 2022, קרני שומרון, 11 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

ח"כ אליהו רביבו מהליכוד הגיש הצעת חוק לפיה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ימונה במינוי פוליטי על פי המלצת יו"ר הכנסת, ובכל מקרה לא יהיה שופט עליון מכהן או בדימוס. החוק כיום קובע כי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יהיה שופט מכהן בבית המשפט העליון, שייבחר על ידי נשיא בית המשפט העליון. עם זאת, לאחר הביקורת שהתקבלה להצעה, רביבו משך אותה והודיע כי לא יקדמה.

הצעת החוק, שפורסמה באתר ערוץ 7, היא יוזמה פרטית של ח"כ רביבו וככל הידוע אינה זוכה בינתיים לגיבוי קואליציוני. היא קובעת כי יו"ר הכנסת יציע לוועדה המרכזית לפחות שלושה מועמדים, והוועדה תבחר את היו"ר ברוב של שני שלישים מחבריה, זאת מבין החברים שהוצעו.

מה הקריטריונים לתפקיד? ח"כ רביבו קובע בהצעתו כי מי ש"כשיר לתפקידי ניהול בכירים על פי קריטריונים שיקבעו חברי הוועדה", וכן אם הוא "אינו שופט עליון מכהן או בדימוס, ולא היה חבר מפלגה בשלוש השנים שקדמו למינוי".

חה"כ אליהו רביבו. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יהיה עוד מצב של ניגוד עניינים". ח"כ רביבו/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ רביבו הסביר כי "הגיע הזמן שבוועדת הבחירות המרכזית, שלה תפקיד משמעותי ומרכזי במיוחד בניהול ההליך הדמוקרטי בישראל, לא יהיה עוד מצב של ניגוד עניינים בו שופט העליון העומד בראשה הוא גם עמיתם בפועל של השופטים בבג"ץ הדנים בעתירות נגד החלטות הוועדה. לכן, הצעת החוק אותה אני מקדם תאפשר למנות יו"ר לוועדת הבחירות שלא יהיה לו ניגוד עניינים כה ברור תוך חיזוק הדמוקרטיה הישראלית".

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב בטוויטר להצעת החוק וכתב: "עכשיו הליכוד מנסה להשתלט על ועדת הבחירות המרכזית. למה ללכת סחור סחור? שיודיעו שמעכשיו לא יהיו בחירות בישראל אלא אם כן הם מנצחים ונגמור עם זה"?.

לאחר הביקורת, ח"כ רביבו הודיע כי הוא מושך את הצעת החוק ולא יקדם אותה זאת "לאור בקשת יו"ר הקואליציה, כשחקן קבוצתי בתוך סיעת הליכוד ובכדי למנוע תיאוריות קונספירציה של האופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק וכך הוריתי לאנשי לשכתי לפעול לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully