וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליית משאבות הדלק תגרום לכם לשבור את הראש

12.4.2023 / 0:04

התמונה שתראו כאן תגרום למוח שלכם לראות משאבות דלק בצבעים שונים, אבל בבדיקה מעמיקה יותר תבינו שיש פה מלכוד גדול - שמבלבל הרבה אנשים

מה קורה כשאישה מדליקה מצית בתחנת דלק?/Reddit

אחד הדברים המספקים ביותר ושגורמים לאדם להרגיש טוב מאוד עם עצמו זה כשהוא מצליח להבין ולהבחין באשליה האופטית שעומדת לפניו. אנשים מסוימים מכורים לאשליות אופטיות ואוהבים לגרות את המחשבה שלהם. רבים מאיתנו זוכרים את השמלה בצבעים השונים שאנשים היו צריכים לנחש את הצבע שלה שגרמה לטרפת ברשת, אך למעשה לרוב הכל תלוי בפרספקטיבה.

המצב קצת שונה באשליה האופטית החדשה הזו- בה תלוי שמטילה ספק בדרך בה אנו רואים ותופסים צבעים. סגלל שנהגים רבים עושים טעות ושמים דלק לא נכון ברכב שלהם, חברת ההשוואות האינטרנטית iCompario חשפה אשליה חדשה שנועדה לבחון כיצד אנחנו רואים את הצבע של משאבות הדלק.

אשליה אופטית של צבעים של משאבות דלק. Icompario, צילום מסך
אז איזה צבעים אתם רואים?/צילום מסך, Icompario

האשליה מציגה חמש משאבות דלק שונות, כשכל אחת מהן שונה לחלוטין מהשנייה שלידה. המשאבות הן בצבעי אדום, שחור, ירוק, כחול וצהוב. מתחת לכל אחת מהמשאבות יש שלוש משאבות נוספות שנראות שונות בצבע מזאת שבראש הטור.

אבל, זו רק נוכחותם של הקווים העוברים על פני התמונה שמשנים את גווני הצבעים במשאבות הדלק.

אלה שכל המשאבות בשורות האחרות זהות לחלוטין - הצבעים השונים היחידים הם רק בחלק העליון של התמונה.

האופן שבו הצבעים נתפסים תלוי בצבע שנמצא בקווים מסביב לתמונה - כשקו אדום למשל נותן למשאבת הדלק גוון שונה מקו ירוק. בדיילי מירור נכתב שזה גורם למוח שלנו לתפוס כמה שינויי צבע מרתקים - שכלל אינם שם וזה גם מסביר מדוע חלק מהמשאבות נראות כהות או בהירות יותר מהעמודה העליונה.

לדברי המומחה לאשליות אופטיות מייקל באך, מדובר באשליה של מונקר-וייט שמראה עד כמה הסביבה משפיעה על תפיסת הצבע ומשנה את התפיסה של שני גוונים זהים של צבע כשהם מוצבים כנגד צבעי סביבה שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully