וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן: "צריך להיענות לביקורת - מציע שהוועדה למינוי שופטים תכלול 3 שופטי עליון"

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 15:31

יו"ר הוועדה התייחס לשינויים הצפויים במהפכה שמקדמת הקואליציה ואמר כי "נוסח החקיקה ישתנה בהמשך, זה תהליך טבעי של חקיקה". אולם, גם הצעה זו מבטיחה לקואליציה רוב בוועדה. הערב ראשי הקואליציה ידונו בשינויים ויחליטו מה אילו מהם לקדם עוד במושב הכנסת הנוכחי

בווידאו: תומכי נתניהו תקפו מפגינים באור עקיבא/מערכת וואלה!

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר היום (ראשון) כי הוא מציע לשנות את נוסח החוק של המהפכה המשפטית בנוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שהוועדה תכלול שלושה שופטי עליון מכהנים, ולא שופטים בדימוס שייבחרו בהסכמת הנשיאה. "אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת", אמר רוטמן.

לפי הצעתו החדשה של רוטמן, שגם היא מבטיחה לקואליציה רוב בוועדה, בדיונים על ערכאות נמוכות הרכב השופטים יהיה שלושה נשיאים: העליון, מחוזי ושלום - כך שהרכב השופטים מאבד את הווטו. בפתח הוועדה אמר רוטמן כי "נוסח החקיקה ישתנה בהמשך, זה תהליך טבעי של חקיקה".

ח"כ קארין אלהרר אמרה: "אולי כדאי להתייחס לכל האנשים שיודעים דבר או שניים על אופיה הביטחוני והכלכלי. כולם טועים? כולם אנרכיסטים? כולם חושבים שדמוקרטיה זה משהו אחר? מה עוד צריך לקרות? אני לא אוהבת את המתווה של הנשיא אבל אני מוכנה לשבת ולדבר עליו. באמת רואים שאתם רוצים 'להידבר'. גם אם תעבירו את ההצעות האלה, האנשים שחרדים לדמוקרטיה הישראלית לא ישתקו על זה. חבל שאתם מובילים אותנו לקרע הגדול". ח"כ יואב סגלוביץ' הוסיף: "אתם רצים לתוך קיר בלי לעצור לרגע".

שמחה רוטמן, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"נוסח החקיקה ישתנה". ח"כ רוטמן/פלאש 90, אריק מרמור

במהלך הדיון פרצה מהומה לאחר שיועמ"ש ועדת החוקה, גור בליי, אמר כי "בישראל אין משטר פדרלי, אין עוד מנגנון פיקוח ולכן מתן כוח לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים מחליש את הבלם המרכזי בהפרדת הרשויות - בית המשפט". בתגובה, אמר רוטמן: "זו העמדה הרשמית, זה משהו חדש?". בליי השיב כי "הרעיון של איזונים ובלמים הוא שיש גורם אמון על ההגנה על זכויות אדם, זה לא טובים ורעים. בארץ האיזון המרכזי הוא בית המשפט מול הקואליציה".

הערב, ראשי הקואליציה יתכנסו לישיבה השבועית, במהלכה הם צפויים לדון בשינויים סביב הסעיפים המרכזיים של הרפורמה, ובהם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. בישיבה יוחלט גם אם מעבר לשינוי זה יקודמו סעיפים נוספים מהתוכנית המשפטית עוד במושב הנוכחי של הכנסת, כלומר בשבועיים הקרובים - או רק במושב הבא. שר המשפטים יריב לוין, שבשבוע האחרון ישב שבעה בעקבות מות אביו, צפוי להשתתף בישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully